View Single Post
I86
Trådstarter
15
Sitat av Dough Vis innlegg
Da er det jo bare å betale det du klarer og håpe det ikke blir for store omkostninger. Skjer nok ikke så mye mer enn inkassomas. Trur ikke du får utleggstrekk på privat gjeld. Spørs hva gjelda er?

Igjen, snøballmetoden er trikset. Når du får ryddet unna små kreditorer blir det enklere å forholde seg til de siste. Det er også motiverende å få unna småkjafs. Dette er en anbefalt metode og du vil finne masse lesestoff på google.



Det skal ekstremt mye til for å bli slått personlig konkurs. Da er du enda dypere i dritten enn en frivillig gjeldsordning kan hjelpe deg med og tvungen gjeldsordning er alternativet. Ditt alternativ er bare å stå på, betale
og rydde opp!
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Er ikke privat gjeld da, og er ganske mye, forbruksgjeld og kreditt osv...
Snøballmetoden høres jo ut som noe jeg kunne tenkt meg å prøve. Men funker det om det ikke er så mye å ta av når alt er betalt?

Har jo også fått tips fra fastlegen om verge. Men jeg skjønner liksom ikke hva mer vergen kan gjøre, vergen kan da vel ikke gjøre noe med med gjelden min en hva jeg og en økonomisk rådgiver kan? Isåfall hva kan en verge gjøre?
Sist endret av I86; 17. april 2024 kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.