View Single Post
Sitat av Sånngårdet Vis innlegg
Ja det kan være. Men hvem faen klarer å sitte der dritnervøs å "kose seg med en kaffekopp" på et sånt møte man blir vurdert både opp og ned? Og så skal sikkert min evne til å drikke kaffe bli vurdert også. Jeg tenker at man nesten nå være mer syk i hodet om man klarer å sitte på et sånt møte å drikke kaffe eller vann enn om man ikke klarer det.
Vis hele sitatet...
Det kan så være i ditt tilfelle, men underbevisstheten påvirkes i større grad enn man skulle tro og det var kanskje verdt et forsøk dersom det faktisk var et forsøk på å bygge tillit:

Now- with half the participants, the coffee was hot, while for the other half it was an iced coffee. Later in the lab, they were asked to a rate a person they never met on various characteristics. The amazing discovery was that those who held the warm cup of coffee in the elevator, rated that person as more generous, good natured and caring (in other words, what we call a warm person), than those who held the iced coffee. Now remember, this was after holding the drink for only a few quick seconds. Most importantly- none of them were aware that the cup of coffee influenced their judgment.
Vis hele sitatet...
The Influence of Temperature on Our Behavior and judgments

For all del, dette er ren spekulering.
Det kan være at du bare fikk et tilbud om en kopp kaffe for alt jeg vet.
Sist endret av Knask; 6. april 2024 kl. 00:32.