View Single Post
Hei

For en måneds tid siden satt jeg med noen venner og diskuterte krypto. Jeg var svært påvirket på tidspunktet, og bestemte meg for at jeg skulle kjøpe for ca 4-5 tusen kroner. Dritings som jeg var tastet jeg inn beløpet jeg ønsket å kjøpe for i norske kroner, selvom det er euro det går i hos forhandleren. Jeg forsøkte vel tre ganger, avvist alle gangene da jeg ikke hadde dekning for det på konto. Dagen etter fikk jeg melding fra dnbs kontrollenhet om at kortet mitt var sperret grunnet mistanke om svindelforsøk og jeg ringte dem opp og fortalte at det var jeg selv som hadde forsøkt å gjøre kjøp. En par uker går og jeg får et brev fra banken der jeg ber redegjøre for midlene som skulle benyttes til dette kjøpet. De har da lagt alle tre forsøkene til sammen, så jeg skal da dokumentere opphavet til ca 150k. Jeg svarer at det her har skjedd en feil, da jeg under påvirkning har gjort en feil og forsøkt å kjøpe bitcoin med feil valuta. De trodde meg ikke på dette og fortsatte med krav om dokumentasjon. Jeg forklarer at disse pengene ikke kan dokumenteres DA DE IKKE EKSISTERER. Hadde kjøpet gått igjennom ville saken vært en hel annen, men dette er altså snakk om tre forsøk på kjøp som ikke er gått igjennom. Jeg spør hvor problemet ligger her, men fikk ikke svar på det. Jeg ga dem innsyn i alle kryptotransaksjoner jeg har gjort de siste årene, og fikk etter hvert svar om at saken min skulle tas til vurdering. Konsekvensene her er en evt avslutning av kundeforholdet, noe som er helt greit for min del da jeg allerede er på vei vekk fra både Sbanken og DnB, drittbankene som de er.

Problemet nå er at når lønna mi tikka inn imorges opplever jeg at verken vipps, kortet mitt, overføringer til andre og egne kontoer, alle funksjoner som innebæring flytting av penger er sperret. Dette er fullstendig krise. Kjøleskapet er tomt, jeg skal ut å reise i forbindelse med jobb men kommer meg ingen plass og penger jeg skylder blir ikke betalt. Altså hva faen er det som foregår her? Etter endelig å hs kommet gjennom til kundeservice får jeg beskjed om å forholde meg til epostene sendt fra DnB kontroll utv. Og de kan bare kontaktes via epost. Det haster med å få frigjort pengene mine, og jeg har ikke fått svar på epostene jeg har sendt idag. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen og hva er det de egentlig driver med? Har jeg ikke fått svar innen jeg våkner opp imorra, tenker jeg meg ned til nærmeste filial og kreve pengene mine utbetalt, enten om det måtte være i kontanter eller til overført til min andre bank. Samtidig skal kontoene mine i Sbanken/DnB stenges, kundeforholdet skal avsluttes og det er mitt valg, ikke deres. Håper noen kan gi meg noen svar på hva det er som foregår her