View Single Post
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
281
Sitat av Vekst Vis innlegg
Noe fasit finnes vel strengt talt ikke. Men jeg tror i hvert fal at man kan stille seg ganske kritiske til en nyhetsaktør som ber deg ta "the red pill" på om oss siden.


https://southfront.press/about-southfront/


Folk liker å repetere dette som om det er en absolutt sannhet at mer informasjon er bedre og leder til mer informerte valg. Men det stemmer egentlig ikke i alle tilfeller. Spesielt når en av aktørene er verdensmestere i propaganda med snart 100 år med institusjonell erfaring.

Kombinasjonen av "Vestlige medier lyver", "Do your own research" og "Mer informasjon er bedre" er en svært potent oppskrift på å dras ned i konspiratoriske hull. Poenget med moderne propaganda er ikke å overbevise noen om å ha en mening, det er å så tvil og forsøple debatten med så mye informasjon at man slutter å vite hva man skal stole på.

Åpenbart har det fungert med noen av de som diskuterer her. Men jeg trøster meg med at dere er en høylytt minoritet.

Hvis dere vil faktisk lære litt mer så kan jeg anbefale å lese fagfellevurdert forskning publisert og skrevet av akademikere under fulle navn.
Selvsagt er det vinklinger her, men om du tror at nettavisartikler som en forfatter skriver en eller tre om dagen av er likestilt med informasjonen som kommer ut av åreslange forskningsprosjekter så kan du ta deg en bolle egentlig.

MSM/Nyheter er dritt. Ikke fordi det er biased, men fordi det er underfinansiert, har omstilt seg svært dårlig til det digitale skiftet, og må konkurrere med underholdning for å få oppmerksomhet og dermed prioriterer underholdning over opplysning.

Legg fra deg ønske om å finne "sannhet i sanntid". Det finnes ikke i dette informasjonsmiljøet.
Vis hele sitatet...
Du linker til forsking gjort av EU. Altså...?