View Single Post
Har du sagt at du ønsker en utredning ihht icd10 eller 11 skjema? Eller spurt om hva din psykolog eller behandler tenker om deg og hva som eventuelt er problemet med deg? Icd10 eller 11 (det har vært en utskiftning/oppdatering av disse skjemaene, derfor jeg nevner begge....de er i all hovedsak det eksakt samme) er der man kartlegger eventuelle diagnoser.
Men, det er massevis av traumer og oppvekstvilkår osv som kan gi de samme symptomene som mange diagnoser, så det kan være en faktor som spiller inn på hvorfor de ønsker å opprettholde arbeidet. Dette kan du spørre om.

Du kan kanskje forstå at hvis du svarer typ "det går fint" på hvordan det går med deg hver gang, så har de lite å jobbe med. Det samme hvis du svarer "føler ikke noe spes når ...." på dine følelser.
Da gir du de en uendelig jungel å rote rundt i for å kartlegge deg.

Også kan det være hensiktsmessig å bytte behandler innimellom. Men, det er også en risiko for at det vil forlenge behandling. I dine sko ville jeg spurt om hva psykologen tenker at er relevant og i tillegg satt noen ord på hva du har av behov, ønsker og forventninger og ta det derfra.
Hvis det er du som har skrevet tidligere om å være redd for ukjente og hadde en rekke angster mtp å være i døgnbehandling osv så kan jeg forstå at en behandler trenger tid på seg dersom du er like motvillig som du virket som i tidligere innlegg (no pun intended)