View Single Post
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Helt uenig, den største trusselen er norske og europeiske politikere som ENDA ikke makter å trykke på den store knappen og starte å ruste opp Forsvaret vårt på en skikkelig måte. Det er helt sinnsykt at vi har delt milliarder med alle mulig u-land uten engang tenke på egen sikkerhet. Ikke en eneste krone bør gå ut av dette landet så lenge vi har et såppas ræva forsvar som vi har. Forsvaret anno 1980 hadde most Forsvaret anno 2024.
Vis hele sitatet...
Vi mangler ikke penger i forsvaret fordi vi ikke har råd. Vi har over 10.000 milliarder i oljepenger vi kan bruke når som helst, men partiene, (utenom FRP) foretrekker å bruke dette på aksjer og fond.

Det er også slik at politikerne i norske partier på stortinget er veldig trygge visst det blir krig. Så mye handler nok om de er både egoistiske, selvsikre og psykopater (som også er egoistiske, selvsikre og på seg selv som den udødelige guder.

Hadde vi bare økt forbruket med 100-200 milliarder så ville vi hatt penger tilsvarende 3-4% av Statsbudsjettet i forsvaret.

Så det er manglende vilje og at politikerne er naive og tror at vi er helt trygge så lenge vi er i NATO sammen med USA som er problemet.

Jeg hater forresten FRP, holder meg til MDG på 1. Plass, Venstre på 2. Plass og SV på 3. Plass. Men ville ikke engang vurdert SV om de fortsatt hadde hatt lyst til å gå ut av NATO. Nå er Rødt eneste parti som vil ut av NATO. Et parti som er det verste med tanke på Norges Forsvar.
På andre områder så er Rød på kanskje 5. Eller 6. Plass. Omtrent like ille som INP og Bompengerpartiet.

Sitat av venstrehook Vis innlegg
Ca 30% av statsbudsjettet, ikke BNP. Det er to ganske ulike tall.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å rote med de 2. Beklager det.
Hva er BNP visst det ikke er det årlige Statsbudsjettet?

Det er også slik at politikerne i norske partier på stortinget er mer trygge visst det blir krig. Ekstremt mye mer trygge enn 99.99% av oss andre nordmenn, som må til fronten og risikere sitt eget liv, til og med risikere å bli utsatt for tortur, på ordre fra nettopp de norske politikerne som da sitter i England eller evt. USA og sender oss ordre mens de drikker vin og spiser god mat. Norske politikere vil garantert ikke bli i landet slik som Ukrainas president gjorde. Han er dette århundrets største krigshelt blant statsoverhodene. Churchill var krigshelten blant verdens statsoverhoder i England under 2. Verdenskrig.

Så mye handler nok om at de er både egoistiske, selvsikre, narsissister og psykopater (som også er egoistiske, selvsikre og ser på seg selv som nærmest udødelige guder).
Mye av problemet er at de ikke er redde nok, visst de i det hele tatt føler på særlig frykt eller usikkerhet.
Dette viser hvor farlig mangel på angst/frykt kan være. Den fører til at vi rett og slett vil raskt tape og gi opp visst Russland kommer. Spesielt visst Donald Trump og resten av USA nekter å komme med forsterkninger.

Så er problemet også manglende vilje og at politikerne er naive og tror at vi er helt trygge så lenge vi er i NATO sammen med USA.

Jeg missliker forresten FRP sterkt. Det er et parti hvor en stor andel er Psykopater og Narsissister. Spesielt finner man mange Narsissister, Psykopater og Sosiopater blant de overvektige mennene. Mye fett på kroppen er et tegn på inaktivitet, at de ikke bryr seg så mye om hvordan de ser ut og at de har god selvfølelse uansett hvordan de ser ut. De er jo guder alle sammen (ifølge de selv). Det viktigste for mange psykopater er nettopp egen nytelse, gjerne på bekostning av andre.

Holder meg selv til MDG, Venstre og SV når det kommer til norske politiske partier. Jeg tror at av disse 3 så ville det kanskje vært flest fra Venstre som ville meldt seg til tjeneste om Russland invaderte.

Jeg ville ikke engang vurdert SV om de fortsatt hadde hatt lyst til å gå ut av NATO. Nå er Rødt eneste parti som vil ut av NATO. Men de fleste der også ønsker ikke det. Men offisielt er det målet deres for Norge.
Rødt er også et parti som generelt sett er det verste med tanke på Norges Forsvar, generelt sett.

På andre områder som ikke omhandler forsvar og NATO så er Rødt på kanskje 5. Eller 6. Plass. Omtrent like ille som INP og Bompengerpartiet/Folkets Parti etter min mening.

Hadde vi bare økt forbruket til 500 milliarder så ville vi økt forbruket med penger tilsvarende 5% av oljepengene. I tillegg til det vi allerede bruker (som jeg tror er rundt 200-300 milliarder norske kroner), så ville vi da brukt rundt 700-800 milliarder. Altså nesten 1000 milliarder norske kroner hvert år, så lenge vi sto ovenfor en trussel der det er krig i Europa og Russland blir en stadig mer ustabil og risikofull motpart. Når de er en mindre ustabil og risikofull motpart igjen så kan vi gå ned igjen og kun bruke 2.5-3% av statsbudsjettet på militæret. Der 3-4% er oljepenger.

Om det var opp til meg så ville oljepengene hovedsakelig blitt brukt på 2 ting: Alt som omhandler Militæret og ting som omhandler teknologi og annet vi kan tjene penger på i fremtiden. Mer spesifikt det som kan erstatte oljen og gassen. Det er enklere å kutte ut Olje og Gass når man har noe annet som kan erstatte den inntektskilden. Helst noe som er mer klimavennlig.
Det skal ikke være noe i tillegg til Oljen og Gassen, slik dagens regjering vil med boring på havbunnen.

Som for tiden er fisking og å grave etter strengt nødvendige ressurser på havbunnen som vi og resten av verden trenger. Selv om jeg egentlig er veldig imot det. Spesielt å grave i havbunnen.

Også Forskning og Teknologi som handler om å bli kvitt CO2 og annet som går negativt utover planeten. Og for å finne fremtidens energikilde. Som f.eks. Biler, Fly, Motorsykler og annet, slik som raketter og romskip ut i verdensrommet som vi i dag bruker Olje, Bensin, Diesel, Kjernekraft og andre skadelige og farlige energikilder på idag.

Men som etterhvert må gå over til å kun bruke Strøm og andre Energikilder på å benytte oss av.
Sist endret av einsteindragon; 21. februar 2024 kl. 17:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.