View Single Post
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Det var gode svar det. Likeså greit å høre på dere så trenger ingen av oss å juge om rus og graviditet heller.



Har erfaring og kommer ikke til å ta noen rolle, er ikke med i noen storfamilier denne gangen heldigvis. En bestevenn på vei og jeg er bra nok far for dama sitt barn og hun er lærer så det hjelper litt på selvtillit etter tidligere skilsmisse at jeg er god nok far for en lærer.

Hadde abstinens helvete for alkohol i går så er det overstått ihvertfall. Forstår ikke de som sliter så mye med de abstinensene men de har muligens vært hardere på flaska for her har det gått i øl. Kanskje verre med sprit?
Vis hele sitatet...
Jeg håper inderlig dere finner ut av det, men hvis du er etter eget utsagn menneske som "hadde abstinenshelvete fra alkohol i går", og tenker det er bare fordi du "bare" drakk øl, så ærru litt naiv mannen. Jeg har også "bare" drukket øl, men måtte på avrusning på sykehuset for nettopp øl. Alkohol er og blir alkohol, selv om sprit uten tvil er verre. Jeg skyter fra hofta her og antar du fortsatt svetter, kjenner at det prikker overalt og føler deg ellers noe oppstemt ift vanlig nå. Ikke undervurder alkoholen. Jeg vil faktisk påstå at det er langt bedre om du røyker mer enn du drikker når hun er gravid, både av hensyn til deg selv, hun og babyen.

Jeg prøver ikke å være noen moralens vokter her, for jeg drikker langt mer enn jeg bør selv. Jeg røyker også mer enn "vanlig mann i gata" tenker er innafor. Skal du støtte frøkna di og baby, så må du også støtte deg selv. Ta alle tre på alvor. I en ideell verden bør ingen av dere innta rus, som nevnt over vil alt hun inntar gå rett i babyen. Det gjelder også diverse nikotinprodukter (fastlegen min sa at om jeg ever skulle bli gravid, måtte jeg holde meg milevis unna både snus og sigaretter). Dette fordi morkaka kan bli blå, mest sannsynlig fordi nikotin er en såkalt "vasokonstriktor", dvs at blodårene trekker seg sammen i møte med nikotin, som igjen betyr at oksygentilførselen til babyen blir begrenset.

Jeg heier veldig på dere begge to, og jeg håper dere får det til! Det betyr allikevel at dere må prioritere her i livet; Skal dere røyke rev og drikke pils som om det var vann, eller skal dere ha en baby sammen?
Dette er ikke mitt bord å svare på, så det må dere finne ut av og ta ett aktivt valg om