View Single Post
Sitat av Rattkjelke Vis innlegg
Du må finne ut hva som gjør at du går søvnløs, er dette pga abstinenser?

Hvis du allerede misbruker rusmidler så har det ingen effekt også øke til et sterkere benzodiazepin da vil du bare være nøyaktig der du er om noen uker igjen.

Du bør ta en prat med legen din, det at du går sånn lenge uten og prate med noen er ikke bra, du vil sikkert få mulighet til og få nozinan og seroquel som begge fungerer for også skru av hjernen helt, men det er ingen garanti for søvn om du er abstinent med mindre du tar høye doser.
Vis hele sitatet...
Har ingenting med abstinenser eller rusmidler å gjøre. Dette er noe jeg har god erfaring med, så hadde det vært problemet ville jeg enten ventet til abstinensene gikk over eller skaffet mer av det jeg hadde vært avhengig av og prøvd å slutte ved å trappe forsiktig ned.

Jeg har Aspergers Syndrom, som en god del kan forklare noen av søvnproblemene. Men av og til får jeg slike episoder, der jeg plutselig ikke får sove på flere dager. Vanligvis går det over etter ca. 2-4 uker.
Det er ingen logisk forklaring på hvorfor de kommer, men starter gjerne med at jeg blir litt hyperaktiv og aldri klarer å roe ned kroppen. Etterhvert blir det vanskeligere og vanskeligere før jeg får sovet.

Vanligvis trenger jeg ikke ta mer enn 200 mg Seroquel for å få sove om kvelden. Så jeg har alltid problemer med å sove, men denne gangen var det virkelig ille. Nesten håpet på at jeg skulle bli psykotisk og skade eller true noen, så jeg hadde blitt innlagt og blitt lagd i søvn.

Skal til legen imorgen, men Nozinan og annen antipsykotika som virker på dopamin reseptorene er helt uaktuelt uansett hvor ille det er. Har nemlig altfor god erfaring med bivirkninger som akutt dystoni.
Personer med Aspergers Syndrom og vanlig autisme er i tillegg mer sårbar for å få disse bivirkningene.
Sist endret av einsteindragon; 12. februar 2024 kl. 01:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.