View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Darkbull Vis innlegg
De har ikke gått gjennom den på én dag, nei. Slapp av.

De beholdt min flere måneder uten å gå gjennom den fordi jeg sa det var konfidensielle samtaler mellom meg og forsvarer på den. Da må de gå gjennom retten for å få tilgang.
Vis hele sitatet...

Ok? Fordi jeg har personlig vært vitne til at de låser opp / går gjennom iPhones på et par timer, hvis programvaren er eldre og har ett eller flere sikkerhetshull som de kan utnytte. Vet du hvorfor det tok flere måneder før du fikk den tilbake? Fordi politiet ventet på at programvaren på mobilen skulle bli utdatert, og at sikkerhetshullene skulle bli offentliggjort slik at programvaren de bruker kan låse opp telefonen ved å utnytte disse sikkerhetshullene. Du er veldig naiv hvis du tror politiet bryr seg om loven angående konfidensielle samtaler med forsvareren.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
er det veldig liten sjanse for å få igjen mobilen iløpet av denne uken? hva er deres erfaring når de har beviser (noe jeg antar de har)?
Vis hele sitatet...
Politiet gir som hovedregel ikke tilbake noe som har blitt brukt i straffbare sammenhenger, enten det er en kniv, mobil, skrujern eller en pc. De inndrar vanligvis enheter som er involvert i en kriminell handling, med mindre de kan dra nytte av at du fortsetter å bruke enheten. Hvis jeg fikk mobilen min tilbake, ville jeg uten tvil solgt den. Men om betjenten faktisk sa 1 døgn, er det stor sjanse for at du får den tilbake. Hvorfor skulle han lyve? Han kunne bare ha sagt at det er usikkert hvor lang tid de trenger/har enheten, eller at de skulle prøve å inndra den.

Jeg tror ikke de har så mye bevis som du tror. Hvis de hadde hatt sterke bevis, ville historien din helt klart vært veldig annerledes med tanke på løslatelsen samme dag og løftet om å få tilbake mobilen etter bare én dag. Med mindre dem vil spane/avlytte deg da..