View Single Post
Sitat av Tresmågriser Vis innlegg
Hei folkens! Jeg har i lang tid fulgt med på leilighetsmarkedet, da jeg er en av de som ser etter et sted å kjøpe. Dette er såklart en utfordring, spesielt da jeg ønsker å bo i/nær Oslo fordi det er her mitt liv befinner seg.

I den forbindelse dukker det opp den ene latterlige annonsen på finn etter den andre! Tenkte det kunne være litt artig å dele de ulike annonsene man finner her, spesielt de som virkelig har noe sært å by på. Et fint lite avbrekk fra hva man skal ruse seg på, hvor mye man skal ta for å ruse seg, og hvordan man kan ta ut penger av AS som går konkurs


Ikke begrenset til hovedstaden!


Begynner med en liten en - dyrt å bo i Oslo, men her er en selger så generøs at han har pusset opp en leilighet 'perfekt for 2 personer'

https://www.finn.no/realestate/homes...kode=332900021
Vis hele sitatet...
Da jeg jobbet utenlands var de såkalte studioleilighetene slik som denne ofte inngangsbiletten til å komme inn i boligmarkedet. Slik som prisene er om dagen så er det nok virkeligheten for mange også i Norge nå.

Prisen høy tenker du? I forhold til hva da må jeg spørre? Det er jo faktisk slik at mange ønsker å bo i denne delen av byen, og om de er med opptatt av adresse enn av ant kvm så blir sikkert leiligheten solgt.

Til den prisen er det også endel som kan kjøpe den alene. Dessuten har boligen svært lave felleskostnader, og da øker fort antall kjøpere som blir sugen.

Ja høy kvm pris, men det har blitt solgt færre kvm til høyere pris i Oslo.

Hva folk/meglere skriver for sminke objektet er det mange år siden jeg sluttet smile av. Omtrent annenhver annonse bruker ord som sjøgløtt, de sier ikke at du må være minst 205 cm høy eller stå på stige på balkongen.

For selgere er det jo bare å starte så høyt som de tørr, også kan de heller senke prisen om de skyter over mål. Slik har det vært i årevis. Og greia er jo at om adressen er riktig så er det alltids noen som har eller skaffer pengene.

Sitat av FriFugl Vis innlegg
Personlig så fatter jeg ikke at noen ønsker å bo i Oslo. Glad jeg ikke bor i by lengre. Kjøpte hus med 5 mål tomt for 2 mill på landet. 2 garasjer + carport på kjøpet. Gir ingen mening å betale mange milloner for ett kott i byen og slave hele livet for å betale ned. Ikke hsr man ressurser tilgjengelig heller. Her kan jeg gå ut i skogen og fiske, hogge ved og rådyr/elg er det massevis av her.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo an på hvem en er. Noen versetter livet i byen, kulturen, tilbudene og mulighetene. Og siden byen har netto tilflyttere så blir prisene galne.

5 måls tomt, 2 garasjer + carport høres for meg ut som stress, mye vedlikehold og langt mer bygningsmasse enn jeg behøver. Ønsker friluftsliv kan jeg ta T banen til sognsvann og fiske og se både elg og rådyr, så kan jeg dra på konsert eller en kunstutstilling eller lyrikk-kveld når turen er over.

Nei klarer ikke få til noen latter over dette her.
Sist endret av _abc_; 21. januar 2024 kl. 21:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.