View Single Post
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
330
Sitat av FrkMjau Vis innlegg
At vi er dårligere stilt enn før er det ingen tvil om! Vi har ikke eget krigsmaskineri oppe å går engang, tross det vi nå er vitne til i Ukraina.

Vi har valgt å lene oss på USA i alt for mange år med medgangstider og vekst, krig har alltid vært en fjern tanke, jeg er generasjon nr 2 som har vokst opp uten krig til nå, mine foreldre før meg, jeg er 30 år til dags dato..

Russland har allerede etablert nytt krigsmaskineri etter 2 år i Ukraina på tross av vestlige sanksjoner..

Det eneste som reder oss nå er Nato medlemskapet og at atomkrig er likefullt ut en trussel mot Russland som for resten av verden..

Jeg tror Ukraina er tapt' det beste for landet hadde vært å inngå fredsavtale med Russland nå på betingelsene om å gi fra seg de okkuperte områdene.

I det øyeblikket de har avtalen får se bli med i både EU og Nato, så forhåpentligvis blir Sverige med etterhvert. Da er linjene ferdig dratt i sanden 🤔
Vis hele sitatet...


Målet til Norge er ikke å kjempe mot Russland og vinne

Målet er at vi skal holde russerne i nord i noen dager og ikke la dem komme lengere sør til mer kritiske steder som for eksempel Oslo

Dette er Natos plan
Og siden mobiliserings tiden er 2 dager så er vi relativt trygge

Russland MÅ ta veien via nord og de kommer til å slite med å komme seg nedover forbi Telemark Bataljonen
Men hadde vi latt den kampen stå i mer enn en uke hadde vi tapt

Men som sagt så er ikke det planen


Og det med Atom krig er det dummeste jeg noen gang har hørt
Helt siden den krigen brøt ut i Ukraina så har folk babla om Atom krig
Det kommer ikke til å skje
Putin er gal, ikke dum.