View Single Post
tusen takk for alle svar, jeg kjørte nå natron i en flaske vann og helte det i potten, hvor lang tid tar det før jeg ser resultat?
også hva er det som har foresaket dette i utgangspunktet? er ikke drikke vann på ca 7 ? er det gjødselet?
Faen så mange faktorer det er med planter da, første gang jeg holder på, å har brukt sykt mange timer og penger på alt mulig, nutrient loss, nutrient burn, root rot, root bound, for lite nitrogen, for mye, for lite vann for mye osv osv Xd helt utslitt jeg, lest å sett dokumentarer i dagesvis.. faen meg bare ett under at det vokser planter ute i det hele tatt når det er så mange faktorer

Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Jeg sier ikke at du skal endre på noe som helst. Alt jeg prøver å få frem er at dine erfaringer er dine, ikke nødvendigvis noen absolutt sannhet.

La oss gå tilbake til 1. innlegg. TS har kjøpt en "sånn dings til å stikke i jorden", jeg antar at det er en slik:
https://www.amazon.com/Sonkir-Soil-M...dp/B07BR52P26/

Jeg vil ikke forvente bedre presisjon enn ±1 av disse, så det er ikke gitt at det er noe feil med jorden. For å justere pH på vannet trenger han en annen pH-måler som også har sine utfordringer med presisjon. Du får selvfølgelig buffere for kalibrering, men disse har begrenset holdbarhet. Alt i alt virker dette mer som en distraksjon enn optimalisering, i det minste for folk uten mye erfaring.
Vis hele sitatet...
Det er AKKURAT DEN Xd hahah, jævla drit ting, viser full fuktighet selv om jorden er knusktørr, å viser ph opp å ned å vanskelig å se hva den peker på.. skal klage på dritten, kjøpte den på mikrogartneriet i trondheim...
Sist endret av ticsyboy; 6. januar 2024 kl. 13:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.