View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Informativ tråd (ser man bort i fra støyen). Hadde vært interessant med en review av nasal bruk, før og etter vask. Gi lyd etter du har testet om du føler vasken var verdt det
Vis hele sitatet...
OPPDATERING:


Avfall fra de første 5g som ble vasket, har ikke målt opp. Tenker jeg bare kaster det i bosset.




Har prøvd litt mer nå, har da brukt Biltema sin aceton, det står 100% på boksen, det er vel så bra man får det, om ikke man dehydrerer den selv. I snitt ble 28% av vekten vasket bort.

Tok flere runder med forskjellig mengde amf og aceton for å sammenligne.

For å ta noen eksempler:

I forrige post vasket jeg 1g av den hvite i 20ml av Clas Ohlson sin aceton og satt igjen med 0.78.
Tok 5g av samme og vasket det fire ganger i x100ml av Biltema sin aceton og satt igjen med 4g, det er en økning på 2.5%. Uansett for små mengder til å kunne si om den ene var noe særlig bedre enn den andre.

Av de første 5g med en brune som ble vasket tre ganger i Clas Ohlson sin aceton forsvant det 32%.
Vasket 49.9g meg den brune fire ganger i Biltema sin aceton (250ml, 200ml, 200ml, 200ml), da forsvant 28%, en økning på 4%. Men uten å ha samme mengde i Clas Ohlson sin aceton blir det ikke rettferdig å sammenligne.
Samtidig ble det vasket 5g av samme type der det ble brukt 20ml/g, den ble litt lysere i farge, husker ikke vekten på den, men det var under 30% vekttap.

Så konkluderer med at det holder å dekke amfen med noen cm aceton og heller vaske flere ganger, for å bruke 1l på nesten 50g ville vært unødvendig mye.

Den hvite var blandet med noe som var veldig finstøvet, det gikk rett i ned så jeg begynte å hoste om ikke jeg var forsiktig. Det forsvant etter vask og den ble nærmest luktfri, som en rar tom lukt av ingenting når den kom i nesen.
Den brune har jeg såvidt prøvd så den må jeg komme tilbake til.