View Single Post
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Ok forklar meg gjerne et par ting da, Stearinlys.

Du sier "å fremstille amfetamin med noe særlig styrke er det få som klarer. Er derfor vi har en gjennomsnittlig styrkegrad på 22%". Mener du altså at grunnen til at den gjennomsnittlige styrkegraden er lav i Norge er at labratoriene faktisk ikke greier å fremstille det renere enn noen å 20 prosent? og ikke utbøffing når produktket går sin gang gjennom salgsleddene?

La oss si at et labratiorie produserer en amfetamin med 50% renhet (jeg er usikker på hva som er vanlig renhet rett fra laben), hva består de resterende 50% prosentene av da? Biprodukter fra produksjonen?
Hvis det er biprodukter fra produksjonen som står for de resterende 50, og man finner en måte å løse ut og vaske vekk disse på, vil man ikke da øke den prosentmessige renheten på produktet? På deg høres det ut som at dersom produktet holder 50% fra laben, så vil det alltid være en 50% ren speed, uansett hva man gjør med den - og det syntes jeg virker lite logisk.
Vis hele sitatet...
Er ikke jeg som mener det. Er kripos som mener det. Bare å sjekke statistikken for beslag.

Om du brenner sprit til 60%.
Blander det i en drink. Er spriten du da drikker 60%? Eller er plutselig spriten du nå har blandet 70%? Innholdet av drinken inneholder ikke 60% sprit om du blander 1/3 men uansett hvordan du vrir på det så får ikke spriten blitt en høyere prossent en 60.

Om du destilerer oppigjen den spriten får du da plutselig 96% sprit selv om du aldri startet med et produkt som klarte å holde høyere renhet en 60% ved brenning?