View Single Post
Det lå 3.4g igjen i kaffefilteret av de 5g jeg vasket i går. Det er fremdelest 2dl aceton i det andre glasset, så vet ikke hvor mye avfall det ble enda.
Skal kjøre en ny vask når jeg får en renere aceton, skal også være mer nøye med hvor mye acetom jeg bruker pr runde.

EDIT:




Første vask.


Første vask.


Andre vask.


Tredje vask.


Ferdig tørket, en pose av det jeg startet med og litt hvit papir for å sammenligne, ikke det beste lyset på bildene. Virket som det forsvant mye groms, acetonen ble klarere for hver gang, hadde kjørt noen flere runder for å få bort enda mer om acetonen hadde vert helt tørr. Har ikke testet farten, hverken før eller etter så kan ikke komme med noen tilbakemelding på lukt og smak enda.


Acetonen som har gått gjennom filteret.

Jeg pakket det i noen lag papir, la det på kjøkkenbenken med skjærefjøl over og slo på den med en kjegle, den er veldig hard

Vet ikke hva som har gjort den slik, fikk det av en venn av meg som trengte hjelp til å finne ut om det var mulig å gjøre det mer presentabelt.
Skal prøve med et testkit senere men vil få den så ren som mulig først, så ikke det slår ut på noe annet.
Sist endret av utepaanordnes; 16. desember 2023 kl. 22:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.