View Single Post
Hei!

Har to typer amfetamin jeg skal rense, har aldri gjort det før så ville sjekke med dere som er litt mer erfarne.
Har en uåpnet flaske meg Blåtind sin aceton, ifølge sikkerhetsdatabladet skal den være 95-100% ren.

Leste i en annen tråd at amfetamin-sulfat har en vannløselighet på 1g/8.9ml vann.

Si jeg vil rense 20g og bruker 20ml aceton/g (400ml aceton).

Max 5% vanninnhold, 400/100x5=20ml vann.

20/8.9=2.24g. Er regnestykket mitt riktig, at det på de 20ml med vann blir det ett max "tap" på 2.24g?

Det er rundt 11% av totalvekten.
Som et eksempel, om amfetaminen skulle ha en renhetsgrad på 10%, vil det da være mulig at alt blir liggende igjen i aceton/vann som skyldes ut?

I beste fall om amfetaminen er 100% ren vil jeg miste 11% og i verste fall om amfetaminen er mindre enn 11% ren kan jeg miste alt?


-planen min er å blande 20g med 400ml i ett 1l glass målebeger
-røre rundt og la stå i 15 min
-suge ut all aceton med en pumpe, vesken lagres i en beholder til senere
-la pulveret tørke og veie opp før jeg tilfører ny aceton, rører og lar det stå i 15 min
-drenere, tørke og rens nr. tre
-se hva jeg sitter igjen med etter det er tørket
-la acetonen jeg har brukt stå til den har fordampet og vaske de krystalliserte restene med en renere aceton når jeg får tak i det i løpet av helgen
-hvor fort vil nærmere en liter med aceton fordampe, må jeg gå utendørs og koke det ned i et vannbad eller går det relativt fort om jeg putter det i en stor ildfast form, slik at overflaten blir størst mulig og setter det i kjelleren over natten?

Takker for alle relevante svar


EDIT:
Har forstått at jeg kan tørke ut vannet fra aceton med magnesium sulfat men det har jeg ikke tilgang på nå.
Sist endret av utepaanordnes; 15. desember 2023 kl. 20:13.