View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ikke nødvendigvis ved utredningen iallfall ikke hos meg. Stort sett ved medisinutprøving har jeg inntrykk av.
Vis hele sitatet...
Jeg har inntrykk av at flere er opptatt av at man skal ha vært rusfri så og så lenge før utredning starter, dette er på grunn av at en person i aktiv rus vil gjøre screeningen «umulig» å gjennomføre. Er man abstinent en dag så vil det gjenspeile seg i utredningen, men det er jo ikke sånn du er opprinnelig. Er man påvirket av benzo så vil dette også vise seg veldig kraftig på resultatet, det vil det også gjøre om man nylig har sluttet med feks benzo etter 10 år. De fleste som nylig har slutta med benzo har VELDIG mange av symptomene på ADHD.

Så det er ikke helt uten videre at det er sånn som dette, men det burde vært mer individuelle vurderinger mener jeg. Det blir feil å greie alle under en kam, og de som drikker alkohol slipper gjerne unna dette…

Hvis man har resept på noe så teller det ikke, det syntes jeg er litt rart egentlig. Man kan stå på en hau av smertestillende, anti-psykotika, anti-depressiva og det som verre er, tror man kan stå på benzo også.. hvorfor det ikke har innvirkning på screening/utredning når man får det på resept aner jeg ikke.. de har vell ikke fått perfeksjonert opplegget enda..