View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SaySo Vis innlegg
Du har vært i behandling for benzoavhengighet i et år sier du.
Samtidig sier du at du har gått tom for valium.
Er det sånn å forstå at du har vært i behandling for din avhengighet i et år også går du fremdeles på det stoffet du har vært i behandling for?
Hvis det er tilfelle så fremstår det som veldig uheldig.
Ser at du sier at du ikke anser deg som avhengig mtp mengde og fravær av suicidale tanker. Det er helt fair at det er ditt standpunkt, men det kan virke som at den behandlingen du har vært i ikke har gjort en altfor god innsats i å gi god informasjon om avhengighetssykdommen. Det du forteller er ihvertfall milevis unna min forståelse, erfaring og opplæring i den.

For meg så virker det som det er en del informasjon som ikke kommer med i det du skriver. Dette sier jeg fordi, slik jeg leser det du skriver, det ser ut til å være en felles forståelse fra både behandlingsstedet ditt og din lege om dette med quetapin.
Uansett så er det underlig at det ikke er noe nedtrapping. Også vet jeg ikke om hvordan kommunikasjonen mellom deg og din lege er, men det kan være fordelaktig å spørre om en forklaring dersom det er ting du ikke forstår eller ikke er enig i. Samtidig så vet jeg at mye av det som går på tillit og mellommenneskelige relasjoner er en av tingene som ikke er så lett å forholde seg til dersom man er avhengig.
Uansett hva så vil jeg tro at det å komme til bunns i en eventuell diagnose kan være en fordel. Og det er noe som gjerne krever at man er rusfri.
Forstod ikke helt årsaken til at du ikke kan ta urinprøver, med mindre det er at du bruker ting som du ikke skal/burde.

Alt i alt så aner jeg ikke om det er normalt det du opplever. Men, jeg har full forståelse for at det er skremmende som pokker å bli fratatt faste følgesvenner som du har hatt i lange tider. Husker ihvertfall selv at det å forandre mitt forhold til rusmidlene jeg har hatt et forhold til i mange år var tøft og vondt. Men, jeg er glad for at jeg har tatt et oppgjør med det og vært komplett rusfri i lang tid nå.
De beste ønsker sendes din vei
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt nedtrapping. Spist benzo i snart to tiår. Ble enig med forrige lege på behandlingssteder at jeg kunne stå på 5mg valium fast, så lenge jeg leverte rene prøver. Så skulle jeg få utredning. Det gjorde jeg.

Et halvt år går, legen slutter, ny kommer inn. Uten samtale trapper mennesket meg videre ned, og avbryter utredningen.
Jeg blir så kastet ut av behandlingsstedet(innom en gang i uken vanligvis) og får beskjed om å ta kontakt for ny henvisning når jeg har levert rene prøver igjen.

Jeg røyker hasj, men har kuttet ut det over lengre perioder uten problemer før.
Planen var å kutte rett etter jul..
Grunnen til at jeg ville røyke en mnd til er rett og slett helse.
Jeg har ikke kontakt med noen, bestevennen min på Snapchat heter Team Snapchat og jeg trenger bare å få tiden til å gå en mnd til, til jeg skulle vært av valium 1. Desember, og hasj til jul.

Uoversiktlig og jævlig, beklager. Men det er egentlig hele situasjonen.
Også begrenset hva jeg ønsker å fortelle, da jeg helst ikke vil bli gjenkjent.