View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kommer an på hvor kostbart det eventuelt er å kjøre simulasjonen. Hvis det er veldig kostbart, så blir universet vår sikkert studert i detalj på alle mulige måter. Det kan være forskning innen fysikk, kosmologi, søken etter liv osv. Kanskje er formålet å finne ut hvorvidt de selv lever i en simulasjon. Hvis det er midt på treet ressurskrevende, så kan det tenkes at vi er i noens hobbyprosjekt, eller et slags spill. Om det er helt trivielt å simulere et univers, så er det kanskje mest sannsynlig at vi er i en gruppe på trilliarder av simulasjoner, som kjører kun for å produsere statistikk.

Dette forutsetter riktignok at den overliggende virkeligheten, og vesenene som lever der, har en del fellestrekk med oss, og vår virkelighet.
Vis hele sitatet...
ja hvis gud har noen fellestrekk med meg og alle jeg har vert borti så har det vert at det er mye vondt urettferdig, og noe hysterisk morsomt og at en kan slå av en samtale med folk på gata og preike som om det var broren din er ganske merkelig. men ett felleskap er fundamentalt i mennesker og det er desverre noen som blir dyttet hardt ut i intet pga gener/oppvekst. men hvis de kommer gjennom det så har vi løst ett problem/gledet en person/systemet. så en outcast could be a good catch if you know what i mean tror jeg skrev noe lignende tidligere. have a good night!