View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TS. Jeg har symptomer på noe, som ikke har noe med angst å gjøre. Jeg fikk som jeg skrev noen nevrologiske symptomer for et års tid siden og de har jeg fortsatt. Jeg hadde ingen angst på det tidspunktet. Det er pga de symptomene jeg er henvist til MR. Så noe helt tydelig endret seg eller skjedde da for et års tid siden. Det er ikke bare vondt i viljen eller innbilning.

Når det er sagt så er jeg sikkert ikke i noen god posisjon til å vurdere forverringen i symptomer som jeg har nå og de nye symptomene. De har oppstått etter at jeg ble full av angst. Når jeg prøver å være så rasjonell som jeg kan så tenker jeg at det kan være en videre utvikling av symptomene jeg hadde fra før, eller det kan være angstrelatert. Eller det kan være begge deler. Akkurat nå så er det verste at armene føles skikkelig sliten. Får skikkelig syre i armene av ting som ikke skulle vært så tunge. Spesielt høyre armen. Og blir innimellom nummen i hendene. Det er liksom det symptomet, bortsett fra de jeg hadde fra før, som er mest konkret og "håndfast". Kraften og utholdenheten i armene og spesielt den høyre er tydelig redusert. I tillegg er det masse litt mer ulne symptomer som svimmelhet, shaky bein og ustøhet når jeg går, litt redusert syn, brain fog, irritabilitet osv. Noe av det er helt sikkert knyttet til angst og utmattelse men ikke nødvendigvis alt.

De to tingene øverst på skrekklisten er ALS og MS. Da jeg var hos nevrologen var det ALS jeg var redd for. Han hadde ikke bekymringer om ALS etter undersøkelsen da. Jeg håper selvfølgelig han har rett i det. Jeg tror gjerne MRen blant annet kan se eventuelle tegn til MS. Men tegn på ALS vises ikke på MR. Så om det ikke er noen funn på MR så må jeg nesten bare ta det videre med legene derfra. Er det funn som for eksempel viser tegn til MS så er det nærmere en forklaring.

Jeg håper selvfølgelig det ikke er noe. Men symptomene skremmer meg.