View Single Post
Sitat av jorwax Vis innlegg
Personlig synes jeg "Palestina" eller Hamas gjør sitt nå for at jeg i hvert fall ikke sånn det står er med på å annerkjenne Palestina som noe annet enn en idè. Hvis jeg skal være med på den tanken om en palestinsk stat må det rett og slett gjøres oppgjør innad i Palestina mot Hamas og tilsvarende organisasjoner. Og da forkaste idèen om at terror er god utenrikspolitikk.

Støtter i hvert fall Israels inngripen (selv om drap av reelle sivile definitivt ikke er greit). Tenker det er like greit at Palestina blir satt under administrasjon. Kanskje det kan hjelpe de på vei mot et mer oppegående og støttbart opplegg. Som verdensnabo er jeg villig til å bruke millitær makt mot et land hvor ledelsen tenker at terror er grei metodikk.
Vis hele sitatet...
Man kan anerkjenne Palestina som stat uten at man støtter Hamas. Faktisk er det fult mulig å anerkjenne Palestina som stat men samtidig fordømme Hamas og deres handlinger

Hamas styrer i Gaza men palestina er ikke bare Gaza

Når samtlige israelere støtter drap av sivile palestinske barn og alle som holder med eller er palestinere så er det veldig tydelig at Israel er den som har stått i en råtten salatbolle.