View Single Post
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Litt vel mye blogpost-stil i kommentaren din og at du som rusbruker ønsker også å finne noen som bruker eller har brukt rus.

Tips fra meg til deg: det er ikke et lurt kriterie å forholde seg til. Hvis du finner noen du liker så kommer du automagisk til å skutte rusen til sides også, gitt at du ikke har et større alvorlig problem. Du kan senere i forholdet meddele din historie med rus, og da finner du ut om hun selv har vært i samme båt, eller om hun har sterke meninger om rus.

Du finner muligens fort ut at det du idealiserte til å være en dag du fikser verdens mest magiske kveld sammen, faktisk blir en indre konflikt der du føler deg som Adam og Eva, og at det føles feil å feede rusbruk til noen du elsker høyt. Hadde du gitt en mollypille til lillebror for å være kul liksom?


Håper du revurderer hvor store krav du setter til andre, og gjerne tenker selv over hvor brede eller snaue kriterier du selv ville falt innunder, hvis andre skulle følgt tilsvarende vurderingskriterier som deg.


Sorry for avsporingen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke egentlig krav dette med psykiske lidelser og rus.
Men for ca. 10 år siden så deltok jeg litt i datingnettsteder og fant ut at jeg fikk ingen empati eller forståelse med folk som aldri har slitt skikkelig med psykiske lidelser og rusbruk. Men jeg ønsker selvfølgelig ikke at folk skal være avhengig, men det er disse jeg kommer lettest overens med og opplever best kjemi med. Og jeg vil aldri pushe rus på en jeg liker eller elsker. Da er det ikke kjærlighet, men heller å være besatt.

Og ja, forelsker jeg meg så vil jeg kortsiktig slutte med alt av rus. Men langsiktig og visst jeg er avhengig så tar det ikke lang tid før boblen sprekker. For den sterke må-ta-samme-tattoo forelskelsen man opplever i begynnelsen varer ifølge statistikken i gjennomsnitt 3 måneder til maks 2 år.

Tipper mange er enig meg på det jeg nevner her. Altså, folk med alvorlige psykiske lidelser og rusproblemer som har vært i minst 2 forhold.
Jeg ville heller aldri fått barn uten at jeg er helt sikker på at jeg klarer å holde meg unna rus i de 18 år de vokser opp. Vil egentlig heller ikke ha barn for jeg har ikke lyst til å videreoverføre min personlige forbannelse. Altså det genetisk arvelige Aspergers Syndromet (Autismespekterlidelser).

Tror sjansen for å få det er 50% når èn av foreldrene har det, selvmordsraten økes med ca. 30% hos de med Aspergers, kanskje enda mer ved annen autismespekterlidelse. Også har vi det med at sjansen for å utvikle andre psykiske lidelser med spesielt angst, depresjon og psykoselidelser økes noe voldsomt. Det er jeg et levende eksempel på, da jeg ikke klarer å snakke i telefonen engang og må være høy på morfin eller oxycodone for å klare å besøke familiemedlemmer på juleaften eller nyttårsaften.

Det er mange gode fordeler, men i mitt tilfelle er det mer negativt enn positivt. Spesielt visst man er mann. Er man kvinne med Aspergers syndrom så ofte vises det ikke engang. Kanskje kun at man oppleves veldig smart, sjenert og holder seg mye for seg selv. Har ikke mange venner.

Albert Einstein er kanskje beste eksempel på menn med aspergers syndrom, men er ikke typisk.

Er kanskje også verdt å nevne at Aspergers Syndrom først ble oppdaget i 1944 av en nazilege som jobbet med barn og bestemte hvem som skulle sultes i hjel og hvem ikke. Liker ikke at nazister skal få æren til å få et syndrom navngitt etter seg. Det ble gjenoppdaget, ikke oppdaget på 90-tallet. Selv om mange tror det først ble oppdaget da.

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Det var han som avsporte. Ikke du.

Kanskje TS er drømmedama til einsteindragon, hvem vet?

Ellers digger jeg å lese om folks preferanse på partner. Folk har jo skyhøye og urealistiske forventninger til partner.
Vis hele sitatet...
Hvordan avsporte jeg? Og det med psykiske lidelser og rus var egentlig ikke ment som et krav. Men jeg må måtte kunne møte på forståelse og medfølelse visst det skal ha en sjanse til å bli til et forhold der vi begge elsker hverandre like mye og vi forstår hverandre.

Men jeg er per idag for dårlig til å kunne gå inn i et forhold. Og jeg vil ikke være bra for noen.

Les hva jeg svarte.

Jeg er forresten også svært opptatt av ærlighet. Sier ting rett ut uten å tenke over at det kan virke sårende eller upassende.
Men der har jeg blitt flinkere for hvert år. Men skulle gjerne møtt på ei som var veldig ærlig på den måten. Litt personlighet som Sherlock Holmes og Castiel i Supernatural har. Typiske eksempler på folk med Aspergers Syndrom.
Sist endret av einsteindragon; 1. november 2023 kl. 08:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.