View Single Post
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Hilbert, jeg skjønte at jeg ble for engasjert og visste tydeligvis ikke alt, (lurer på hvorfor, hehe) ingen vet alt, så nå har jeg egentlig bare bestemt for å høre og spørre spørsmål, og nå vet jeg at det er mange som ikke tror på at jeg er 14 tydeligvis men det er jeg og det jeg skal fram til med det er at vi har om dette på skolen men det er veldig fort gjort at lærerne med uhell tar Israel sin side, eller formidler det på en sånn måte at det blir veldig lett å se Israel som offeret når jeg mener at både palestinerne og israelittene og jødene og muslimene og de kristne er offerene fordi det er sjeldent bare en side av en sak

Og jeg vil bare høre generelle opplysninger du har hilbert og meninger og argumenter så lenge du kan være voksen og prøve å ikke si det på en slem måte
Vis hele sitatet...
I min mening så syns jeg det er bra at du i din alder forsøker å dykke ned i den situasjonen og delta i diskusjoner rundt det utenfor skolen! Synes ikke du bare skal stille spørsmål, men gi og uttrykk for hva du tenker hvis du ønsker det. Man vil naturligvis fort kunne bli stilt til veggs for hva man ytrer, men det betyr ikke at man er kansellert, eller må holde stilt, eller at det var feil å si noe i det hele og det store. Det er jo en del av en diskusjon, å utveksle perspektiv og om mulig komme til en eller annen felles beskrivelse av den oppfattede virkeligheten.

Sitat av 420master Vis innlegg
Kutter man hele forsyningen går det hardt utover sivilbefolkningen og ledere og sentrale skikkelser i Hamas sitter jo i bunkere under bakken. Ganske sikker på at de har både mat og vann de vil ha for seg selv
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror også at lederne av Hamas og Hamas sine bevæpnede gir mindre hjelp til de sivile enn det som blir sluppet igjennom av Israel. Det er helt sikkert også en vesentlig del av sivile som ønsker de kunne kommet seg ut av kampsonene, men som blir hindret dette da de gjør seg bedre som menneskelige skjold i Hamas sitt forsøk å praktisere og etterligne effektene av müchhausen by proxy.
Sist endret av Hilbert; 30. oktober 2023 kl. 23:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.