View Single Post
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Unsub Vis innlegg
Når apartheid ble avskaffet i Sør-Afrika og like rettigheter ble gitt til alle så var vel ikke dette folkemord?
Vis hele sitatet...
Ja men opposisjonen hadde ikke "Død over alle hvite" som sitt slagord, selvfølgelig er det mulig å gjøre det fredelig om begge sidene har det som mål, men sånn det er i dag har ingen av sidene et ønske om en forent stat sammen.
Sitat av exocytose Vis innlegg
og har aldri ment, at “alt er Vesten sin skyld”.
Vis hele sitatet...
"The main culprit behind the massacre unfolding in Gaza is the West" er sitatet som starter innlegget jeg svarte på. Du bruker jo sitater "fordi de inneholder verdifulle perspektiver.". Hele innleget handler jo om vesten, utenom biten "NATO landet Tyrkia".

Sitat av exocytose Vis innlegg

Det er irrelevant. Poenget, som tydelig fremgår hvis man er i stand til å se "sammenhengen" i avsnitt adskilt av et par centimeter, er endringen i holdningen og retorikken overfor Israel, og de nye skillelinjene som nå forsterkes eller manifesterer seg i verdensopinionen.
Vis hele sitatet...
Ja støtten til Palestina har faktisk falt.

Sitat av exocytose Vis innlegg
Ja. Blant annet. Og militære mål.
Vis hele sitatet...
Nei, hovedmålet bak terrorangrepet var å ramme sivile, det ser vi fra ordrene terroristene hadde fått fra sine ledere. Hovedmålet var å drepe så mange sivile som mulig. Eventuelle militære mål var bar mål i den forstand at det de kunne hindre Hamas fra å utføre de de hadde planlagt, som var å drepe så mange sivile som mulig.

Sitat av exocytose Vis innlegg
Støtter jeg noe ved å forklare eller beskrive noe? Har du aldri tatt artium, gutt?
Vis hele sitatet...
Har jeg ikke sagt heller, bare påpeker at det du beskriver som å slå en kile var et terrorangrep som hadde som mål å ramme mest mulig sivile.

Sitat av exocytose Vis innlegg
Nei, jeg er ikke det. Joda, jeg bryr meg. Må vi virkelig snakke på dette nivået? En énstatsløsning innebærer ikke noe folkemord på israelere. Det innebærer bare et opphør av juridisk diskriminering basert på etnisitet og religion.
Vis hele sitatet...
Ja men du må jo se at dette er utopi utifra slik situasjonen er i dag? Å argumentere for en énstatsløsning er å argumentere for folkemord, det er et totalt urealistisk mål. Kanskje du har et sitat for oss som kan beskrive en realistisk vei til dette målet. Jeg er i grunn veldig sympatisk til Palestinerens lidelse, og blir veldig fortvilet når jeg deg spre så mye desinformasjon som bare ødelegger debatten og all mulighet for en varig løsning der begge parter er like missfornøyd. Du frarøver de faktiske aktørene i konflikter sin selvråderett og fri vilje, og ditt syn og hat mot USA forpester alt du skriver.