View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Gaza er ikke okkupert i følge FN.

UN OCHA og mange andre referer riktignok fortsatt til Gaza og Vestbredden som "Occupied Palestinian Territory" (OPT), men den ordbruken stammer fra situasjonen i 1967. Israel trakk seg ut fra Gaza i 2005.
Vis hele sitatet...
Så det som står på fn.no stemmer ikke? Det stemmer ikke det altså?

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvorfor snakker en palestinsk jente på 10 engelsk? Og jo, hvis du går vekk fra mainstream media så får du med deg det aller meste. Alle der nede streamer jo 24 7 med iphonen sine.

Jeg vet ikke hvor mye du har satt deg inn i den konflikten der, men palestinerne er ganske flinke til å stage det de ønsker at du skal se, m.a.o propaganda. Ikke vær et offer for det.

Husker dere forresten når Hamas sprengte sitt eget sykehus ved en feiltagelse og claimet at 500 stk døde? Jeg så en video av det på liveleak og jeg telte kanskje 15-20 stk.

Uansett. Propaganda ser vel man fra begge sider (åpenbart).

Forresten, var det Israel som initierte den 1948 krigen?



Jeg vil si det ja. Hvis Hamas oppfordrer befolkningen sin til å gjøre opprør/drepe israelitter, så møter de bare døden.
Vis hele sitatet...
Konflikten og okkuperingen var det Israel/jødene som startet. Hvem som starter i 2023 eller 1948 spiller ingen rolle. Det er første handlingen som spiller en rolle.

Og det du sier om at Palestinere er flinke til å stage det de vil vi skal se, det er mye mulig men det er faen meg Israel flinke til også.

Og den liveleak videoen skal fra noen palestinske kilder men også et raskt bildesøk selv vise seg er en gammel video som har dukket opp på nytt.
Sist endret av 420master; 25. oktober 2023 kl. 22:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.