View Single Post
Dette handler jo ikke om å ta noen som vasker penger, daytrader, eller bytter den siste "virkelige" representasjon mot digitale tokens. Kjenner det smaker litt sånn av CBDC og total kontroll som nevt. Statistisk sentralbyrå har for lenge siden fått lov til å lagre alle kvitteringene fra transaaskjsoner gjort i betalingsterminalene. (Tro personlig dette handler om nok ett ledd nærmere det å kunne ta pengene rett ut av kontoene våre. Hadde man vært ett rasshøl, kunne man nesten latt seg imponere av noe slik. Får du fartsbot langs veien (blitz!) bot? Staten vil kunne ha det trekt fra kontoene før det har kjerra har rullet 120 meter nedover veien. svuuupp! Borte fra konto. (ikke for å nevne at pumpen ikke vil ta kortet på neste bensin eller ladestasjon.
-Fordi? At ens sosiale kredittscore akkurat fikk den siste smekken hos "fotografen" lenger opp i veien... -Og de 0.15 poengene som gjorde at man ikke stupte hodet først ned klassetrappen og nå ikke lenger moralsk kunne vedkjennes av det samme gode selskap som for ett veistykke siden var ens like. Slikt smitter, og det ved asossiasjon. Det skulle tatt seg ut!? Man er jo bare noen poenger unna sel -å ikke kunne reise på ferie, ta inn på hotell eller forlate fylket. xD

(Jeg beklager, vet jeg legger vel tjukt på med malingen her, men tror det trengs. Playbooken har de brukt før i noen hundre år, og de har 'tima og tilrettelagt det meste. -Dette skjer jo ikke i dag, eller i morgen: men at vi er på vei mot nevte scenario?
(Wake up and smell the kå-fi). (?) -just saying.

(sorry klarte ikke å dy meg, kommentere uten all malinga neste gang