View Single Post
#1 Jeg skjønner godt at det er forbud mot å diskutere priser på narkotika fordi vi gjerne vil at freak skal fortsette. Men ett unntak BØR kanskje være når det er snakk om utenlandsturer hvor man f.eks kjøper cannabis i land hvor det er lovlig? Canada, Uruguay, Colorado, Washington, Thailand, Sør-Afrika + flere. Å diskutere priser i de landene ser jeg ikke hva som er problemet med? Nordmenn kan ikke straffes for brudd på legemiddel loven når de er i et land hvor andre lover gjelder! Mener ikke å krangle her i det hele tatt, opplys meg gjerne og kjør diskusjon.

Ett mulig problem jeg ser her; i tilfeller som Spania og Nederland så er det strengt talt feil å si at det er lovlig å kjøpe og besitte cannabis/rusmidler. Det er smutthull i lovverket og i Nederland sitt tilfelle har det med "toleranse-policyen".

Det er ulovlig å selge hasj i begge land. I Spania kan du hente ut "din andel" av klubben du er medlem i
... Altså, de kaller det å *hente ut din andel* i stedet for "kjøp det du vil". Det er sånn det fungerer, i praksis føles det kanskje som det er helt lovlig men det er det ikke. Purken i Spania (og Portugal) kan lage jævlige ferieminner for deg hvis de stopper deg på gata med shit lå deg og de ikke liker trynet ditt, JA vært med på det ja.

I Nederland er det tolerert at coffeeshops selger cannabis men det er regler de må overholde, og JA, jeg har vært vitne til at politiet kommer på kontroll i coffeeshop, aldri Amster/Rotte, bare i Utrecht. Hvis de har for mye varer i lokalet så skal det lite til for at sjappa blir stengt. Det er ljug å si at i Nederland så er alt så flott og fantastisk, ingen problemer der nei. Coffeeshopene er i stor grad eid av folk med kriminell bakgrunn i større eller mindre grad og de jobber sammen med kriminelle for å få inn varene sine. Horene der er vel "lovlige" men de fleste er skittne og kan dope deg ned, bøffe deg og dikte opp falske historier om deg til politiet eller gangstere de er assosiert med. Hvem tror du de prioriterer og hvem tror de på -Horene eller deg???

#2
De som skal fortelle andre her hva som er den universale sannheten på hva som er interressant å lese om og ikke:

For eksempel så husker jeg noen klaga på reisetråder generelt, ikke spesielt meg, husker jeg riktig så mente han alle.

Det er greit at h*n personlig ikke digger å lese reisebrev eller reisetråder, seff! Men snakk for deg sjæl da. Hva hvis jeg skulle skrevet følgende:

Eksempel #1 "Pyro er bare for udugelige problembarn, hva slags voksne mennesker er det som leser om det?

Eller X #2 "Data og teknologi & IT hvem er det som gidder å lese om det og synes det er interresant? Jeg hadde ikke pc før jeg var 14 så jeg hang etter. Trodde vi var kriminelle rusmisbrukere og ghettobarn hver og en av oss som leser på freak.no?"

Bare fordi jeg ikke interesserer meg for det betyr ikke at andre her gjør det Har forresten ikke noe imot IT & teknologi men brukte det som eksempel fordi jeg har null peiling og derfor null interesse.

Jeg har kost meg med Zambia tråden fra et annet medlem her, egentlig alt med reise står øverst på lista mi, desto bedre jo lenger vekk og jo mer eksotisk destinasjon.


Generelt "reise og ferie:" Ikke big deal men synes kanskje at nivået burde heves litt framover fordi det er de samme spørsmålene igjen og igjen, med de samme stedene, for eksempel København, Amsterdam og Spania. Disse virker å være klare gjengangere for samme type spørsmål. Jeg kommer ikke til å svare mer på Amsterdam-tråder for det ender med at jeg skriver det samme om og om igjen +/-. Får søke eller sende PM. Samme gjelder snart Thailand pga min info holder på å bli utdatert.

Og til slutt, ett punkt: De som skriver "FAKE" eller " få se video eller så har det aldri skjedd lol"! Det skjer sjuke ting hele tida og jeg trenger ikke videokamera for å kunne bekrefte den sannheten. Enkelte av oss har fortsatt et liv utenom å stirre på tlf-skjermen konstant, anbefaler heller tiktok-generasjonen å putte tlf i lomma og følge med på omgivelsene så du ikke går inn i en blind person, gamling med stokk, eller blir påkjørt av en trikk/buss fordi du ble mobiljunkie.

*skrivefeil: At jeg ikke interesserer meg betyr ikke at andre synes det er uinteressant

Og riktignok glemte jeg å skrive at i Nederland er det nok lovlig å gå med opp til 5g på seg. Jeg ble stoppa med 40-45g i Rotterdam og fikk bare en muntlig advarsel, fikk beholde all hasjen
Sist endret av WouwseP; 20. oktober 2023 kl. 05:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.