View Single Post
Sitat av oggen Vis innlegg
Unsub, jeg er ikke enig i alt Israel gjør, særlig det du nevner om bosettings politikken. Du stiller spørsmål hvorfor var det ikke fred i 1980 før Hamas. Jeg er av den oppfatning at dette er noe som er mye eldre og mer komplekst enn de siste ti årene. Jøder har blitt hatet og trakasert i tusener av år og Holocaust og det som skjedde på 30 tallet trenger ikke mer omtale av meg. Det finnes land der jødehat er tatt inne i barneskolen, og da er det ikke rart at hele folket hater jøder når det kommer med morsmelken. Jeg har aldri snakket med en jøde men har tidlig i livet (jeg er 69 år nå) begynt å forstå demmes behov for å beskytte/forsvare seg. Min far var jødehater og var med i andre verdenskrig. Når jeg ble voksen og begynte og se verden på min måte så var det mye som skurret ut fra det jeg hadde forstått i mitt barndomshjem. Jeg har reist i 52 land (jobb) og det har vært lærerikt og berikende, men det får jeg eventuellt ta ved en senere anledning. Jeg har skrevt mange innlegg her, og nå vet folket her litt med om meg, greit det...
Vis hele sitatet...
Når man ser hvordan de behandler naboene sine forstår man kanskje hvorfor de har blitt kasta ut av 109 land.