View Single Post
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Egentlig rart ikke Israel kunne blitt opprettet fra landområder i tyskland etter andre verdenskrig som kompensasjon for Holocaust?
Vis hele sitatet...
Et spørsmål meg og mine nærmeste venner har spurt oss selv de siste 75 årene. Svaret ligger i at vesten med Usa i spissen har ønsket seg en alliert i midtøsten.

Helt siden Rikard Løvehjertet har vesten kriget i midtøsten. Husk at midtøsten ligger i "bakgården" til Europa - den som kontrollerer midtøsten, vil således få betydelig makt.

Hva er ikke bedre enn å hente mennesker med en annen etnisitet enn majoriteten i området? Du sikrer deg en evig alliert da flertallet, her araberne ville være fiendtlig innstilt til minioriteten, altså jødene. Dette var kolonistene (britene) klare over. Videre var sionistbevegelsen også en bevegelse som først og fremst stammet fra europeiske jøder - dermed var det lettere for vesten å identifisere seg med disse. En ganske syk tanke av britene, nå er det vel ikke lite sykt de gjorde heller.

Det er vel også noe av grunnen til hvorfor Israel og Libanon er like i størrelse. Israel ble gitt til jødene av britene. Libanon ble gitt til kristne av franskmennene som også ønsket seg en "evig" alliert i området.

Har du noen gang sett Israel på tv? Det minner meg ikke om et land, men snarere en gigantisk militærbase til Usa og vesten. Landet er militarilisert til tennene. Det er vinn-vinn for Europa og Usa som på den måten får en tilstedeværelse i midtøsten, samt får sikret interessene sine i området.

Israel bedriver åpenlyst okkupasjon, fordrivelse, fengsling uten dom, drap av av småbarn, drap av journalister osv, uten at vesten eller Usa fordømmer. Hadde herrene i Europa og Usa knesatt Israel til forhandlingsbordet, samt ansvarliggjort Israel, ville det ha blitt fred i området.

Dobbelt moralen trenger jeg heller ikke å vise til - bare sammenlign Ukraina krigen med Israel. Media er på Russland 24/7, imens Ukraina blir hyllet som frihetskjempere som sloss for landet sitt. Menneskerettighetsbrudd blir knapt, om ikke nevnt i det hele tatt.

Palestinere er "terrorister". Vil minne på at da den tyske okkupasjonsmakten okkuperte Norge, kalte de også Max Manus & Co for terrorister. Når media i Norge og verden kaller alle som kjemper mot Israel for terrorister, om det gjelder Hamas, Hizbollah, Islamske Jihad eller andre grupper - så bør bjellene ringe for enhver mann med samvittighet. Hvorfor blir alle grupper som kjemper imot Israel med våpen kalt terrorister? Jo, ikke fordi de nødvendigvis er terrorister - men fordi de utgjør en reell trussel for de vestlige interessene i området. Vesten har hatt definisjonsmakten for lenge. Skal vi først kalle alle grupper som kjemper mot Israel for terrorister, så bør Israel bli kalt en apartheidstat, okkupant og kolonist.

From the river to the sea, palestine will be free
Sist endret av ItBoy1234; 13. oktober 2023 kl. 20:49.