View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Tidlig i saken så ble politiet villedet av TH til å etterforske dette som en reell kidnapping. Dette har selvfølgelig vært til hinder for avgjørende tidlig etterforskning og alle muligheter for tap og skjuling av viktig og avgjørende bevis.
Vis hele sitatet...

Såvidt jeg vet er det absolutt ingenting som tilsier at Hagen har avgitt falsk forklaring, eller produsert falske bevis. Hadde det vært tilfelle ville vel Hagen fortsatt sittet i varetekt? Men nei, det fantes ingen ting hos politiet som tilsa at Hagen skulle bli sittende i varetekt. Konklusjon, politiet har ikke kunnet bevise eller sannsynliggjøre at kidnappingen er noe Hagen har konstruert opp.

Dette er jo som å høre TH selv omtale det. Alt annet tyder på det motsatte.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg hele tiden har unnlatt å hoppe på bølgen og fulgt alle ville spekulasjoner? Det er vel mer at nå danner det seg i mønster i det du forfekter i tråden. Du slenger ut ting uten bevis og griper alle mulig strå.


Det stemmer, dokumenter som det er stor tvil til hvorvidt de kan kjennes gyldige da det er en grov skeivfordeling. En teori er at AEH likevel rettmessig kunne dratt med seg store verdier ut av ekteskapet og at dette kan være en del av et motiv.
Vis hele sitatet...
En må vel utgå fra at all den tid disse dokumentene helt sikkert er utarbeidet av en advokat eller i det minste en jurist så har helt sikkert ekteparet hatt troen på at dokumentene var gyldige. Altså, om de begge tror det så er det vel strengt tatt kun 1 part i ekteskapet som har noe å tjene på kidnapping - og det er ikke Hagen men hans frue. Og det ble vel også betalt inn løsepenger eller noe slikt? Sitter Hagens frue på en stillehavsøy og nyter livet?


På deg ja... For min del er det viktigere å få satt fast en kald og kynisk narsissist.
Vis hele sitatet...
For meg er det viktigste at saken blir løst, og at ingen blir uskyldig dømt og du har jo selv kun bragt spekulasjoner og spekulering kan man som jeg viste gjøre begge veier.

Virker som du har lest et par overskrifter tidlig i saken og har gjort deg opp din mening i en langt større og kompleks sak. Minner om at det er flere siktede i saken.
Vis hele sitatet...
Minner om at Hagen ble satt i varetekt og senere sluppet fri. Samt at hele boligen og alle hans eiendommer og hytter og slikt er gjennomsøkt med bikkjer, likhunder, røngten og landets fremste kriminaletterforskere.

Og sålangt har ikke politiet klart å konkludere med at Hagen lyver eller tatt ham i å forklare seg uriktig rundt sine bevegelser. Til tross for at det også er foretatt en temmelig omfattende overvåkning av Hagen og gjentatte søk i boligen, på eiendommen og dusinvis av vitneavhør. Ingenting styrker ditt syn på sak.

Jeg kan naturligvis ta feil. Og det er helt greit det. Men jeg tror ikke det basert på det vi vet gjennom media i denne saken. Jeg tror likevel vi kan konkludere med at bevis finnes ikke og det er heller ikke overveiende sannsynlig at Hagen er skyldig, for da ville han ikke blitt sluppet fri.