Tråd: Groguide
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Det kan hende det bare er strainen som har lite trichomes, når jeg har vert uheldig med frø og endt opp med pot av lavere kvalitet har det fått den klassiske "høy" lykten.
Eller er det kloner fra samme plante som luktet godt første runde men ikke de tre etter?

Selv henger jeg de til tørk i dyrkerommet med avtreksvifte som står på lav hastighet 24/7, temp på ca. 22 grader med luftavfukter i naborommet der luften blir blåst ut. Har aldrig brukt luft-fukter under tørking og de pleier å være klar til curing etter 6-7 dager, så puttes de på glass og blir luftet 1-2 ganger daglig i en mnd.




For å sammeligne litt, som jeg kan huske har jeg vert uheldig to ganger der det tørket alt for fort og det ble knusktørt. Var ikke tilstede under tørkeprosessen så fikk ikke kontrollert, det var en ovn i tørkerommet som sto på for høy temperatur og når jeg kom innom på dag fire var det jævla tørt, ta på det og det knuser tørt.
Stinket omtrent like jævlig/sterkt som når det var tørket skikkelig. Så tviler på at det er fordi du har vært for kjapp som er problemet. Holder en pinn i at det er strain relatert.
Vis hele sitatet...
Amnesia Haze burde lukte litt bedre utifra erfaring. Har også opplevd det forskjellig lukt på samme strain. Og brukers hygrostat så det ligger ca konstant på 60-62% så rart om det hadde tørka for fort. Til sammenligning tørka jeg første og den mest suksessfulle growen på ca 4-7 dager kjappere og med bare rundt 50% RH.