View Single Post
Personlig er jeg egentlig for at NATO går inn i Ukraina og aktivt deltar i krigen på Ukrainas side. Men det er dessverre en for farlig risiko å ta når Russland har verdens største arsenal med Atombomber og i tillegg har verdens største Hydrogenbombe.

Heldigvis støtter vi de i form av sanksjoner mot Russland, som har vist seg effektive. I tillegg til våpen.
Dessverre så begynner vi (NATO) å gå tom for våpen og ammunisjon vi kan donere til de ifølge en nyhetsartikkel jeg leste på VG eller NRK.no inatt.
Men er kritisk til at USA kun er villig til å gi Ukraina F-16 fly og ikke også F-35 fly. Og at vi har brukt så lang tid på å gi Ukraina de mest avanserte våpnene vi nå gir dem, når vi kunne donert de allerede bare noen måneder etter at Russland hadde invadert.
Hva med ubåter og krigsskip? Så vidt meg bekjent har ingen NATO land donert noen ubåter eller krigsskip enda. De ville, i tillegg til droner, være de mest effektive våpensystemene for Ukraina til å ta tilbake Krim halvøya og å kunne sikre den Ukrainske eksporten av bla. Matvarer som korn via svartehavet.

Men det kanskje viktigste er at alle land som donerer våpen og ammunisasjon til Ukraina nå øker produksjonen av krigsmateriell med over 100%.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Kanskje russerne dør om dem gjør motstand, eller så knebler dem en diktator. Er mange måter dem kan gjøre ulydighet på.. Men virker som veldig mange er tilfreds og bryr seg ikke.
Vis hele sitatet...
Eller så er de for redde. Kuppforsøket for ikke så lenge siden viste iallefall at mange russere ikke vil ha Putin som president.
Og det var mange demonstrasjoner i Russland før krigen, men skjer ikke nå fordi straffen for å demonstrere nå er grusom. Enten blir det fengsel, henrettelse eller å bli sendt til Ukraina for å krige og dø for Russland.

Er også kritisk til at russiske soldater som frivillig overgir seg til Ukraina så snart de ankommer landet blir sendt tilbake til Russland i fangeutvekslinger. Spesielt når det er kommet eksempler på at russere som overgir seg blir henrettet så snart de blir levert tilbake til russland. Eller i beste fall sendt tilbake til fronten.

Kilden til min påstand om at NATO holder på å gå tom for ammunisjon: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...o-alle-ser-det
Sist endret av einsteindragon; 14. september 2023 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.