View Single Post
Natt til idag var det igjen nye angrep på Krimhalvøyen, denne gangen nord for Sevastopol, kystbyen Jevpartoija. Idag morgentimene ble det rapportert om kraftige eksplosjoner, store branner og mye røykutvikling. Så vi får tro Ukraina igjen har har god intel og har truffet viktige mål på Krim. Av det som svirrer på X kan det virke som nattens tokt kostet russerne nok en milliard dollar pluss moms. Viktige radarer og antiluftvern ble desimert.

Det er helt topp at Ukraina nå viser at de både har viljen og midlene til å aktivt ta tilbake Krim. Nå håper jeg det blir fortgang på atacms og at det hele veien fylles raskt på med nye forsyninger klasebomber. Klasebombene har vist seg å være særdeles effektive. Spesielt i den situasjonen den Ukrainske offensiven står i, der russerne har gravd seg ned bak enorme minefelt og har mortere i ryggen som peprer de ukrainske styrkene med granater. Heldigvis har Ukraina tatt ut store mengder artilleri hos russerne, spesielt de tre siste måneder.

Sitat av noguhso Vis innlegg
Hva anbefaler du?
Vis hele sitatet...
Min anbefaling er å drite helt i å annektere andre lands suverene områder. Anneksjonskrig, okkupering, krigsforbrytelser og imperialisme hører fortiden til og bør ikke ha en plass i dagens samfunn. Jeg anbefaler ingen mennesker til å akseptere totalitære ledere og diktatur. For de som kjemper for en diktator anbefaler jeg dem å snu 180 grader og sloss mot diktaturet. I dette tilfellet at russiske soldater går over til ukrainske styrker og kjemper for et fritt Ukraina. Også anbefaler jeg alle borgere i diktaturer å gjøre det de kan for å styrte diktatoren. Alle kan gjøre noe. Tale makten imot, samle fritenkere til møter om hvordan de kan startemotstandskamp, printe ut trykksaker som forklarer veien ut av diktaturet og dele de ut. Eller bare røyke mye på plasser der en ikke bør røyke, og slenge glødende sneiper der de kan få størst mulig konsekvenser for diktatoren og hans regime.

Rent generelt anbefaler jeg alle å forsøke å gjøre gode ting for andre når anledningen byr seg, også ukjente eller perifere mennesker. Og sist men ikke minst anbefaler jeg 5 om dagen. Og den anbefalingen går til absolutt alle.
Sist endret av _abc_; 14. september 2023 kl. 14:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.