View Single Post
Sitat av bruisepristine Vis innlegg
Et hvert oppegående menneske burde være kapabel til å bruke korrekt definisjon på kjønn og kjønnsidentitet i kjønnsdebatten. Kravet du stiller til å presisere om man snakker om sosialt eller opplevd kjønn i alle andre sammenhenger og konkluderer at alt annet er hyklersk må være dagens mest late kommentar.
I kjønnsdebatten er det mange som refererer til kjønn når de per definisjon snakker om kjønnsidentitet, kanskje fordi de ikke vet bedre, men jeg tipper overvekten ligger i at de ikke gidder å holde en ryddig debatt. Derfor er det nettopp viktig å påpeke feilbruk her, å ikke gjøre det er bare ignorant.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt ganske mye tid på å formulere grundige spørsmål og argumenter, så lat synes jeg er en urettferdig dom, men ok. Jeg synes du er lat som ikke faktisk svarer på argumentene mine, forutsatt at du faktisk forstår dem.

Ja, jeg synes du er hyklersk som selv vil bruke mann og kvinne for å snakke om kjønn i alle mulige sammenhenger, også rent sosiale og psykologiske, men samtidig kritiserer transpersoner for det samme. Det kan hende jeg misforstår deg totalt her, men du vil jo ikke forklare hvordan så vi kommer ikke videre.