View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Vet ikke hvordan man siterer flere deler av et innlegg.
Vis hele sitatet...
Du deler det opp og putter [*QUOTE] før og [*/QUOTE] etter det du vil sitere. Minus stjernene, de tok jeg med for at det ikke faktisk skulle bli et sitat. Eventuelt trykk på snakkebobla på verktøylinja.

Men, siden en transoperert vil passe så kan vi heller ta fra fødselen av. Jeg mener ikke en operasjon der du kutter av og lager et hull endrer hva du er.
Vis hele sitatet...
Dette er andre gang i denne diskusjonen du ikke tar en spøk, skjerpings Til mitt forsvar trodde jeg du tulla når du sa at utovertiss og innovertiss var den biologisle definisjonen av kjønn.

Poenget mitt at å kalle det en sosial konstruksjon som kan endres er tull, for det vil jo ikke endre hva realiteten er, igjen nevner jeg at da må vi endre på alt vi har navngitt eller gitt en definisjon. Men mulig jeg tar feil og vi innser at når en baby fødes så vil ingen si at det er en jente eller gutt før den er voksen nok til å ta valget selv.
Vis hele sitatet...
Det du sier her henger ikke sammen. Du mener det er en sosial konstruksjon, men den kan ikke endres? Hvis du ikke tror sosiale konstruksjoner kan endres så tror jeg du trenger et lynkurs i historie i tillegg til biologi (og eventuelt humor). Ekteskapseksempelet mitt unngår du visst konsekvent å nevne.

Og grunnen til at den sosiale konstruksjonen ikke kan endres er at det ikke endrer realitetene? Hvilke realiteter, de sosiale? Det gir ikke semantisk mening engang. De biologiske? Nei, hvorfor skulle sosiale konstruksjoner endre biologiske realiteter? Hele poenget her er jo at det ikke er noen naturlov at de korrelerer. Kultur er ikke det samme som natur.

Og du må rett og slett slutte å si at det er konsensus om at mann og kvinne kun refererer til biologi, for hvis det var det så hadde jo ikke denne diskusjonen eksistert. Jeg mener å ha argumentert ganske inngående for at definisjonen aldri noensinne har vært så snever, man har bare ikke tenkt så mye over det fordi man har antatt at de ulike aspektene har korrellert 1:1. Men dere er jo rett og slett helt fundamentalt uinteressert i å kommentere på argumentene mine og forklare hvorfor de er feil, dere bare gjentar at alle andre definisjoner enn deres er feil. Og der stopper vel diskusjonen.