View Single Post
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Så lenge denne kontakten er dere i mellom, så hjelper det ikke deg om noen ikke betaler. Eier av boligen vil ta deg for manglende betaling. Hvordan har du tenkt å håndheve kontrakten om noen stikker av? Det kan gå lang tid før du ser pengene, om noen stikker av.

Om det er første gang du prøver å bo sammen med andre, så vær klar over at i en gruppe på 5, er sjansen stor for at en av dere ikke eier økonomisk sans, og kommer til å skape mye kvalm med ubetalt husleie osv.
Vis hele sitatet...
Som sagt, husleien bekymrer meg ikke. Er karer jeg er vokst opp med, og har bodd med tre stk før. Men man er aldri 100% safe. OM noen skulle finne på og dra, så er det ikke verre enn og finne en annen leieboer. Er et populært område i Oslo, så bør ikke være helt umulig. Men selvsagt, det er et sjansespill.

Sitat av *pi Vis innlegg
Enklere for utleier? Selvsagt er det enklere for utleier, du tar jo på deg store deler av jobben og ansvaret deres med å drive inn leie. Hva får du for det da, prosenter av inntekten til utleiefirmaet? Billigere leie enn de andre? Ikke noenting, nei? Tenkte meg det.

Dette er en forbanna uting, og utleiere før ikke få drive på sånn.
Vis hele sitatet...
Ja. De aller fleste utleierfirmaene gjør sånn, og overaskende nok så blir mange av deres leililigheter utleid, til studenter som har en leiekontrakt.

Jeg får nesten 2000,- rimeligere leie enn de andre, og betaler da en svært god pris, i et meget populært strøk i Oslo.

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Ligg unna. Aldri stå til ansvar for penger du ikke har råd til å tape.
Plutselig er en av dem(eller alle) ikke lenger din venn, og du blir sittende med hele betalingen alene.

Og det kan skje fort. Folk kan lett rote til sin egen økonomi alledere første mnd, dere ender med en krangel og så sitter du der med dobbel husleie.

Jeg låner aldri bort penger lenger. Jeg gir dem heller bort om jeg har råd til det, så får vedkommende selv avgjøre om hen vil betale tilbake. Har brent med på å låne bort penger en god del ganger. Disse folka har jeg ikke kontakt med lenger.
Vis hele sitatet...
Haha, det skjer ikke. Ikke for og være cocky, men jeg hadde aldri bodd med folk jeg ikke er 100% safe på, så husleie-biten føler jeg mg ikke usikker på.

Er mer det at om en har vors/fest, og en idiot kommer innom, og ødelegger hele boligen. Da står jeg med ALT ansvar, ingen innboforsikring, ingen depsotium blir brukt? Hvordan er det disse utleierfirmaene leier ut leiligheter med en leiekontrakt, om det er så ekstremt farlig? Fordi de går på sekundet, spesielt her i Oslo.
Sist endret av klattus; 9. august 2023 kl. 10:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.