View Single Post
Mye bra single menn der ute som aldri kommer noen vei. Faktisk 20% av dem som har bikket 50 er ufrivillig single og uten barn.
Det virker som om damene foretrekker å gå på rundgang med de 5-10% veltrente med godt betalt jobb som allerede har høvla over halve vennegjengen.
Vis hele sitatet...
En jeg studerte sammen med sang i et blandet kor en periode. Så sa han at han måtte slutte i koret og finne seg et nytt kor. Spørsmålet ble naturligvis hvorfor han følte han måtte slutte, da det virket som han hadde hygget seg veldig i det koret. Svaret hans var at han nå hadde pult alle som virkelig var pulbare, så hadde han pult de som, vel ikke var helt pulbare og nå var det kun den kvinnelige dirigenten og noen mannfolk igjen som han ikke hadde pult.

Kan være han smurte på?

Han var sikkert kjekk nok, men han fikk jobb i kommunen etter studiene og tok den straks fordi jobben krevde kun lav innsats så det kan ikke være penga de kvinnelige koristene falt for. Målet hans var å være fullstendig usynlig på jobb, aldri ta ordet på møter og aldri stille forslag og skulle han får forespørsler utover hans normale oppgaver husker jeg han sa han ville aldri akseptere. Så ingen opp og frem mann akkurat. Lavest mulig innsats for fast lønn som dekte det han trengte i livet.

Traff på ham etter pandemien og han har samme jobb men ny kone og barn med 3 forskjellige og bare en av mødrene hadde vært hans kone. Så tror kanskje det du sier mest er noe incel trykker til sitt bryst. Eller, jeg erindrer vel at jeg og har lest en nyhetssak på noen liknende. Men jeg tror vel at folk fleste som vil pule får pult Og folk som vil ha kjæreste får kjæreste om de bare legger ned innsats og ikke murer seg inne eller blir bitter. Bitterhet er jo skikkelig turn off.

Sitat av bia Vis innlegg
Jeg var som sagt innom Tinder... For å si det så diplomatisk jeg kan, så var det fryktelig mange stygge frosker i 50-årene som så ut til å tro de kunne få seg i damer 10-20 år yngre enn dem. Og som virket som søppel-personer fordi de ikke klarte å skjule bitterhet og egoisme i profilene sine. Tipper de får lite meldinger. De yngre synes sikkert froskene er latterlige og ler av dem, og de som er samme alder som dem tenker "han vil ha yngre damer, så jeg gidder ikke ta kontakt, for da blir jeg aldri førstevalget". Tips til menn som har Tinder-kontoer, og ikke får kontakt med noen: Lurt å skrive +/- 5-10 år på hvem der ønsker kontakt med, så ikke dere blir filtrert ut på at dere ønsker dere yngre damer.

Vis hele sitatet...
Overfladisk? Eller for kritisk?

Kanskje litt selvransakelse er på sin plass? Tror du burde vurdere en aldri så liten overhaling på din egen personlighet. Nei det ble vel feil, men kanskje være mer åpen og ikke felle en dom over folk før du har fått de i "tale"? Enten via meldinger eller avtalt et møte? Trenger jo ikke være store greiene. En kopp kaffe? Gå på museum eller rusle en tur i byen?

Gi folk en sjanse, kanskje utveksle noen ord og se hva det kan bli til. Eller du kan jo alltids fortsette som før, kanskje det virker til slutt og du treffer din prins.

Siden jeg ikke er noen storforbruker av SoMe og sjekke apper aner jeg ikke hva folk som lykkes gjør for å lykkes. Men jeg ser ikke bort fra at de stiller med et åpent sinn og ikke avfeier alle i innledende runde.

Eller gjør et personlig dypdykk og finn ut hva det er du egentlig liker. Nå har du sjansen, barna er blitt store(?) og tid har du sikkert mer enn nok av. Hvem er du idag? Hva er viktig i ditt liv og hvor vil du at livet skal gå fremover? Kanskje det er lettere å finne rett partner om du blir mer kjent med deg selv og hva du ønsker utover kjæreste? For da åpner du kanskje nye dører og nye sjanser kan by seg frem.
Sist endret av _abc_; 6. august 2023 kl. 00:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.