View Single Post
Sitat av Hilbert Vis innlegg
Synes det er en litt interessant observasjon hvordan du i de grader reagerer forskjellig på enkeltpolitikeres og politiets overtramp
Vis hele sitatet...
Du adresserte ikke innlegget men regner med det var til meg.

Kan ikke akkurat si at jeg har skrevet noe i Moxnes saken som fratar mannen ansvar. Tvert imot har jeg vært blodkritisk til hvordan han klønte det til for seg selv. Først - helt idiotisk av en mann i en slik posisjon å stjele. Men det stopper jo ikke med stjelingen. Han lyver også. Gjentatte ganger også tar han ut sykemelding i håp om at saken dør i løpet av sommeren. Fordi han ikke er villig til å gi opp sin posisjon.

Selv om jeg er kritisk vil Moxnes handlinger blir det litt rart å skulle fjerndiagnostisere mannen, uten at noen av oss har snakket med ham.

I den andre saken om en politimann som går berserk på jobb og nesten slår ihjel offeret reagerte jeg vel først og fremst på den raske eskaleringen, fra videoen ser vi offeret stå i ro også rygge bakover som for å trekke seg ut av situasjonen og signalisere at han ikke ønsker å gjøre motstand. Armene henger ned langs kroppen og hendene i lommene. Ikke akkurat en som er klar til kamp?

Likevel blir han judokastet på bakken og grisejult. Realt overgrep er det. Og heldigvis skal saken ankes.

Dørvaktens versjon er ikke backet av vitner på stedet, og selv ikke uteplassen backer dørvakten. Tvert imot er han ikke lenger dørvakt på den uteplassen pga hvordan han håndterte situasjonen. Vaktens fortelling om drapstrusler er det ingen som har backet meg bekjent. Og politiet slettet en video som viste HELE situasjonen utenfor Esso, med audio.
Sist endret av _abc_; 25. juli 2023 kl. 21:54.