Tråd: Fake Jordans
View Single Post
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Hei. Her var det mye krangling. Har kommet hjem nå. Fordelte skoene i div bagger. Ble ikke stoppet og fikk med alt hjem. Jeg støtter faktisk min sønn som sier han ikke er redd for å bli mobbet for at skoene er fake. Han vet faktisk at kan kommer til å bli det, men det bryr han ikke. Han synes det er mer viktig å ha sko som matcher klærne. Nå har han div å velge i, Jeg skjønner jo problemet med at de som lager merkene ikke tjener penger, men når du ser prisen på ekte Jordans så er det jo helt spinnvilt i forhold til hva produksjon koster,
Vis hele sitatet...
Sånn som jeg ser det så er det at eieren av merkevaren går glipp av penger et mindre problem, men det hadde sikkert vært kjipt hvis noen hadde kopiert spillene du har laget og solgt de med bra profitt.

Det som er virkelig problematisk med piratkopier er at det ofte er barnearbeid involvert, fortjenesten av slike produkter kan også brukes til å finansiere terror, krig og menneskehandel.

Er jo litt dumt å kjøpe piratkopier som kanskje finansierer ISIS eller Russland sin krig i Ukraina.

En annen ting å tenke på at man ikke vet om materialene i produktet er direkte helseskadelig eller inneholder kjemikalier som er skadelig for miljøet.

Selv har jeg aldri skjønt poenget med å kjøpe falske produkter, uansett hvordan man vrir på det så er det ikke ekte og når man er klar over det selv så er det jo kun for å imponere andre personer med en løgn.

Er også problematisk hvis disse produktene kommer ut på bruktmarkedet, da er det stor sjanse for at noen kjøper det i god tro men blir svindlet.