View Single Post
Sitat av Tias Vis innlegg
Da dommen falt var han henvist til DPS for utredning av PTSD, men var slik jeg leser dommen ikke diagnostisert med det. Jeg vil absolutt påstå at PTSD er varige mén, men man trenger ikke være nær døden for å ha angst etter en traumatisk lidelse.

Neida, man trenger ikke å ha varige mén etter å ha vært nær døden, men hvis man skal hevde at noen var nær ved å omkomme som følge av vold så må man nesten sannsynliggjøre dette, og da er det nærliggende å se på om de for eksempel har noen alvorlige skader som følge av volden.

Fra det jeg har lest i media og fra den gjengitte dommen så nevnes ikke fare for død en eneste gang.

Poenget mitt er ikke å undergrave opplevelsen til Simensen, eller frita poltimannen for all skyld (jeg syns enda det fremstår voldsomt, om enn muligens berettighet), men jeg syns man skal være forsiktig med være slepphendt med fakta. I denne tråden har det gjentatte ganger blitt ytret påstander som at Simensen var nær ved å omkomme og at politiet i Norge er en mafiavirksomhet. Når anklagene blir er så ekstreme og langt unna virkeligheten mister man legitimitet, og det er vanskelig å ta tråden seriøst. Denne saken fortjener bedre.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg, og det skal også påpekes etter tidligere poster fra meg også at det var tross alt SE som siktet politimannen og jaggu var det ikke SE som utvidet siktelsen også.


Men jeg vet ikke helt jeg, føler egentlig det er vinklingen som media driver med som er med på å få folket med og mot seg.

(Mener ikke kun denne saken men på et generelt grunnlag)

Mener spesifikt st folket følger gjerne hva media skriver og måten det blir sagt/vinklet. Først var det Simensen og videoen som ble sluppet og overskriftene er på kanten til skade maksimering. Også blir han frifunnet og da får fort overskriftene en helt motsatt ordlyd.

Tilbake til saken.

Syns også tildels at det bør bli mer vektlagt at Politiet skal opptre etter situasjon. Hvordan oppførte seg for en halvvtime siden eller forrige år er helt ubetydelig. Hvis han hadde roet seg ned litt og hadde henda i lomma så har ikke politiet unngått en hendelse.