View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva med å holde deg til saken i stedet for å begynne med personangrep?

Jeg diskuterer dommen og hendelsen dommen beskriver. Overskriften på tråden handler også om nettopp den angivelige politivolden. Hvis du vil diskutere andre ting, kan du jo starte din egen tråd fremfor å avspore denne?
Vis hele sitatet...
Når ble det personangrep å anta yrke til en person?
Du kunne avvæpnet uttalelsen min med en kort setning, eller du hadde ikke trengt å svare på den engang, på samme måte som du velger å ikke svare på andre spørsmål.

Det var du som valgte å ta det som et angrep på deg personlig.

Nok om det, var ikke ment som et angrep på deg, en jab var det nok, men jeg siktet ikke på følelsene dine.

Tanker min var heller det at hvis en er Politi så har man endel å tjene på å påvirke offentlig konsensus til Politiets interesse i en diskusjon som dette, da utfallet kan føre til at Politi får mindre tillit og kanskje mindre slingringsmonn, sistnevnte vil føre at Politi får mindre sikkerhet i jobben de utfører, og de vil være tjent med å påvirke det offentlige bilde slik at ingen tenker at Politi har litt for lite ansvar og litt for stort monn til å gjøre feil.

Hele baktanken var at Politi skal være nøytral til offentlighetens meninger, altså ikke politisk av seg.
Dette fant jeg ingen kilder på - argumentet mitt holder kanskje ikke vann her.
Just sayin det var ikke personlig, jeg hadde en tanke med det, men den var kanskje ikke så god.
Sist endret av Lyd-Same; 13. juli 2023 kl. 02:29.