View Single Post
rib
Trådstarter
4
Styreleder har nå blitt kontaktet og felles melding om støy på natten er sendt ut.

Jeg lurer på noe annet; vil det være lovende å be om prisreduksjon på bolig for å holde tilbake info angående nabo med autismelidelse?
Jeg siterer fra "Norsk Eiendomsmegler Forbund"

"Selgers opplysningsplikt gjelder alle forhold ved eiendommen som kan være av betydning for salget. Selv om eiendommen selges med et «as is» forbehold, vil manglende eller uriktige opplysninger fra selgers side være en mangel som kan gi kjøper et krav på enten retting, heving, prisavslag, erstatning eller krav om å holde deler av kjøpesummen tilbake. For manglende oppfylling av opplysningsplikten knyttet til naboforhold, vil krav på prisavslag som regel være det mest aktuelle.

En del forhold må selger forstå at kjøper kan ha forventning om å bli gjort kjent med. Særlig vil dette gjelde forhold, feil eller mangler som selger er kjent med, men som ikke er synlig for kjøper ved befaring. Ettersom det vil være vanskelig for en kjøper å tilegne seg relevant kunnskap om naboer og naboeiendommene, vil opplysninger om dette typisk falle inn under selgers opplysningsplikt. Relevante opplysninger om naboene er opplysninger kjøper i de fleste tilfeller vil være interessert i å motta og særlig dersom det foreligger naboforhold som kan by på fremtidige problemer og tvister."
Vis hele sitatet...
Med tanke på at selger har utelatt en ganske vesentlig informasjon angående en ung nabo med diagnose, så vil jeg si at opplysningsplikten ikke har blitt fulgt, og med det også brutt.

Hva tenker dere, freaks?