View Single Post
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Er ikke uenig, men tror grunnen til at de hyler om " ytringsfrihet" er fordi trakaserende komentarer har rent historisk vært akseptert. Det var ikke rart å se ned på svarte mennesker, eller hetse homofile for bare et par 10år siden. Så folk med disse meningene er ikke vandt med at folk dømmer dem for sine manglende evne til å akseptere andre.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, jeg liker "gale onkel" analogien: Vi har alle vært på familemiddag med han ene raringen som er så rasistisk eller konspiratorisk at folk bare blir tyst og nikker litt bare for å bevare husfreden. Mens dette selverklærte geniet lirer av seg konspirasjoner og usannheter tatt rett fra facebook.

I starten var internettet et sted disse folka samlet seg, og ble kjent med andre tullinger så de kunne utvide runkesirkelen sin og marinere i deres felles hat for "de". Oss andre sauene som faktisk prøver å delta i et samfunn.

Men nå har det slått rundt og, bevare meg vel, de blir IMOTSAGT, herre gud, noe så fælt, grøss og gru, yttringsfriheten min blir UTFORDRET AV ORD! En del av meg ler så krampen tar meg, men den paranoide delen av hjernebarken frykter et ny fascistisk bølge som våre oldeforeldre faktisk måtte leve igjennom.