View Single Post
Siden du Båtbåtbåt er så glad i biler, kan vi jo ta et eksempel. La oss si, at vi kan skifte hele karosseriet på biler.
Her kan vi ta all innmaten, motor, gearkasse, akslinger og hjul(oppheng) fra en Volvo 740. Utenpå dette setter vi karosseriet til en Toyota Carina. Har vi da en Volvo eller Toyota? Den som ser bilen utenfra, vil kanskje tenke Toyota. Men den som sitter inne i bilen, og kjører den, vil helt definitivt si Volvo. Hvem av disse har rett? Jeg vil si han som sitter inne i den, og kjenner på kjøreegenskapene, ser merket på rattet, ser dashbordet og alt sammen. Panseret blir feil for sjåføren, men resten stemmer med en Volvo.

Det du viser gang på gang her, er at du ikke evner å løfte blikket ifra karosseriet, og dømmer bilen utifra dette. Mens du overser alt annet. Men han som sitter inne i bilen, kjenner på egenskapene og omtrent alt annet, vil si definitivt Volvo. Hvem av disse har rett? Jeg vil si han som sitter inne i bilen.
Hvorfor kan du ikke bare akseptere, at noen føler seg som et annet kjønn enn det kjønn kjønnsorganet og XX– og XY-kromosomene tilsier. Hvorfor fatter du ikke, at dette er litt mere avansert enn dette? La nå transer få føle seg som det de vil, og slutt å vær en hestkuk som bryr seg borti, for du har egentlig ikke noe med og skjønner tydeligvis ikke hvordan disse menneskene føler seg.

PS! Ingen her som har brutt yttringsfrihet! Det er ingen, som har tenkt å arrestere deg, og slenge deg i fengsel, for det du poster! Du kommer ikke til å bli drept for det du poster, ikke av oss eller staten. Ergo du har yttringsfriheten i full behold. Men de som modererer et privat forum har full rett på å slette innleggene de ønsker, eller etter det reglene tilsier. Men det har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre!

Vi kan dra det langt, så du kanskje innser feilslutningen din. Jeg kan ikke forlange å kunne poste om mekking av bil på en hageforum. På samme måte en kan ikke forlange å diskutere dyrking av tulipaner, på et mekanikkforum. Slike innlegg må selvsagt slettes. Innleggene dine slettes, for de bak forumet vil ikke ha en del av søppla du lager.