View Single Post
Jeg er ikke interessert i å hacke, bare av nysgjerrighet ønsker å vite hvor huke tak i en hvis man trenger. Sånn hypotetisk: feks hvis man har en mistanke om at typen er utro eller lignende, ikke noe super shady kriminalitet

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det spørs hvordan du definerer hacker. Black or white?
Det er endel folk som lever av hacking/pentesting uten at de er kriminelle. De finner svakheter og kontakter de ansvarlige og da kan de få cash som takk for hjelpen. Eller de kan få jobb direkte.



Når du lærer koding og nettverk og har erfaring kan du søke jobber innen IT/sikkerhet eller freelance.

Kriminelle hackere har og til salt i suppa.

Flere veier å gå som du ser, men alt starter med at du begynner å akkumulere kunnskapen. Du kan studere for å komme dit, eller du kan lese selv, bruke en av de nyttige kunnskapstjenestene som det er så mange av. Der får du også oppgaver du må løse underveis som gir deg et ok bilde av progresjon. Eller du kan gjøre som en hel del IT folk har gjort. Kjøp eller lån fra biblioteket det nødvendige fagstoffet du trenger typ bøker tjukke som murstein og les og løs oppgaver til det sitter.
Vis hele sitatet...
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hva skal du bruke dem til? Modifisere et spill f.eks?

Om planen din er å hacke noens Snapchat/facebook eller lignende må du huske at de har tusenvis av ansatte som daglig jobber med å forhindre at noen kan gjøre dette.

Man kan riktignok komme lagt med litt social engineering (avhengig av hva du pønsker på), men det krever ofte en del research for å virke troverdig.
Vis hele sitatet...
Social engineering jeg er helt grønn på emnet hacking
Må vel være black

Sitat av Tysteren Vis innlegg
For å hacke noen, forsøk følgende steg:
Åpne startmenyen.
Søk på powershell.
Trykk enter.

Skriv følgende kommandoer:

Kode

Stop-Computer -Force -Confirm:$false

Goto:bed {&sleep} -Delay(100000)

Connect{127.0.0.1:1337} -Get{420:blz}

Try{SocialEngineering} -Facebook:True -ifWork:Congratzmode -ifNotWork:loopScript

Get{Alife}
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg skal hive meg på et slikt prosjekt med min elendige data kunnskap
Sist endret av Duracell-pike; 3. april 2023 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.