View Single Post
Dette med stønader og alskens krav på penger både her og der , det er en jobb i seg selv å opprettholde i seg selv.
Alle vet hvor jævlig tungrodd feks NAV er.
Da får man plutselig ikke penger i tide, og blir mye stress rundt det i seg selv.
I tillegg skal du fostre, oppdra ,lære, ivareta og følge opp barnet ditt. Med alle de behov dette medfører.!!
Det er mat, klær, sko,barnehage, skole, underholdning, hobbyer, og ikke minst at barna burde få muligheter til å delta på ting de har lyst til.
Feks bursdager til klassevenner, arrangementer, opplevelser osv. Som eksempel:
Er det skidag på skola, så burde kidden kunne stille opp med ett par ski som er passe. Bare der alene har du en 3‐4 par ski ila oppveksten.
Det være seg ski, sko , staver, klær som er passe til aktiviteten.(og gjerne en liten sekk med niste,og drikke)
Og minimum EN foresatt, som kjører, henter, heier, og deltar i oppveksten til barnet sitt.

Som aleneforeldre MÅ man følge opp alt, alene!
Alle foreldremøter, alle beskjeder, timeplaner, lekser, tider, og ja.. rett å slett alt.!

Hvis man i utgangspunktet sliter med seg og sitt eget, så burde man nok sørge for at det er stabilitet i hverdagen FØR man setter barn til livs.. Det er ikke billigere å leve med barn, enn uten! Og man får IKKE bedre råd av å ha barn ! Så hvis gjelden er vanskelig å betjene FØR man får barn, så tenker jeg at den blir ENDA VANSKELIGERE å betjene etter at man har fått barn!!!

Barn fortjener stabilitet og trygghet. De fortjener og føle likeverd mot sine klassevenner osv.
Det er ikke kult å være den som alltid har arva noe, å måtte gå med det hele tiden. Heller ikke kult å være den som ALDRI har NOE av det som er litt fett å vise frem!
Folk sier at "det går bra" med brukt tøy osv osv, og jada for all del. En stund går det greit. Helt til at det blir lagt merke til, av feks bortskjemte snørrunger som da plutselig mobber barnet ditt pga at de er "fattige" eller what not.. Kids er slemme mot hverandre, og slike holdninger starter i yngre alder enn tidligere. Noe som gjenspeiles ifra ett voksende klasseskille i vårt kjære Norges land !
Desverre.

Så... Jeg ville avstått å få barn om jeg befant meg i din situasjon.
Og barn kan du alltids få senere , da livet er blitt mer stabilt og trygt. Man trenger ikke en mann engang, kvinner kan jo feks få kunstig befruktning.
Eller så skal det ikke mye til for å lure en sædskvætt ut av ett mannebein, om du tar deg en bytur.. overfladiske menn sier du ? Mulig det. Men Penis har de nok de fleste... Så ta ett velmenende, ikke nedlatende råd ! , og vent !!!