View Single Post
Godt å se at det er en del brukere her som er opptatt av helsa og trener!

Som mr_rager sier gir trening deg mye gratis senere i livet, spesielt om du opprettholder treningen.

Når man blir eldre handler det ikke nødvendigvis om å presse på og prøve seg på nye makser, men moderat hard styrketrening slik at man vedlikeholder kroppen man har gjort seg fortjent til gjennom hard trening over flere år.
Tenk så mange leveår med økt livskvalitet man får ekstra hvor man ikke bare er en forfallende potetsekk slik jeg har sett i for eksempel flere av besteforeldrene mine.

Man trenger ikke lete lenge på nettet etter eksempler på eldre (60-70+ år) mannfolk OG eldre kvinner som har ekstraordinært god fysikk som er tilegnet gjennom årevis med trening.

Kan godt hende deg er noe TRT bak kulissene, men det unner jeg en mann på 60 som vil leve forholdsvis normalt i 20 år til.

Stå på folkens! Det er snakk om årevis med forbedret kvalitet på livet, for din egen og dine pårørendes skyld

Sitat av mr_rager Vis innlegg
Alle burde trene aktivt. Spesielt fra du er 20-40; du får så mye gratis med deg resten av livet.
Vis hele sitatet...
Visdomsord.

For min egen del har det lenge vært, spesielt, push&pull (samt litt planke og variasjoner for kjerne) som har vært hovedfokus ved trening, og det er ingen tvil om at overkroppsstyrken har økt massivt som følge av disse øvelsene.
Det har hjulpet på ryggsmerter i så stor grad at disse er borte.

Dette fordi jeg ikke spiser enorme mengder mat eller har et ønske om størrelse samtidig som jeg ønsker å være sterk og ikke minst synlig sterk. Noe man blir enkelt med en fettprosent på rundt 10-13 som jeg som regel ligger på.

Det er også øvelser som er ekstremt lett tilgjengelig:

Push-ups krever at du har et gulv tilgjengelig, eller bar bakke til nød.

Pull-ups krever bare noe du kan heve kroppen din i, det finner du overalt om du leter litt. Jeg har en utegym tilgjengelig, men man får lett tatt pull-ups diverse andre steder. Se deg litt rundt på arbeidsplassen din så finner du nok et sted

Planke? Igjen, gulv eller bar bakke.
Sist endret av krystallkongen; 1. januar 2023 kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.