View Single Post
Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Til Ts og alle andre forsåvidt.

Dette med å bytte øvelser (snakker nå om styrketrening) er det egentlig nødvendig,hører det ofte blir nevnt at man bør bytte vær 4-5 uke,jeg har stort sett kjørt samme øvelser siden jeg startet å trene 6-7 år tilbake og har enda ikke stagnert,eneste jeg gjør er å rotere litt,ta noen supersett om jeg føler jeg ikke har progresjonen jeg ønsker..

Jeg tenker at det er vel ikke vits å røre i noe som fungerer,og uansett hvorfor skal man bytte ut foreksempel skråbenk med hantler til foreksempel push ups? Jeg tenker at man bør ha 2 grunnøvelser for vær muskelgruppe(utenom kanskje biceps og triceps) så kan man heller bytte litt på øvelse 3 og 4..
Vis hele sitatet...
Funksjonelle baseøvelser er nøkkelen. Push&Pull Alle burde trene knebøy, pullups, roing og benkpress. Gjerne markløft også. Ut over det kan man gjerne eksperimentere litt for å finne ut hva som passer.

Jeg merker jo selv at jeg treffer quads på en forskjellig måte ved en type leg-extension maskin enn ved knebøy, men bytter aldri ut knebøy fordi.

Jeg ville aldri byttet ut skråbenk med pushups. Bytt heller mellom skråbenk og dips, for eksempel.