View Single Post
Skal vi sette sammen en gruppe med øvelser som vi kan bruke som benchline for å måle formen?

F.eks:

- Antall knebøy med x antall kilo
- Push-ups på knoke
- Pull-ups med overhåndsgrep
- En eller annen korsryggøvelse? Rygghev med eller uten vekt.

- 3000 meter på tid.
- 400 meter sprint på tid.

Åpen for forslag!


Sitat av Sæd Vis innlegg
Ca akkurat samme resultat her,bare at jeg er på år 7 uten fysisk aktivitet.
Vis hele sitatet...
Ingenting som kan få deg til å ombestemme deg?

Hva er det som gjør at du ikke er i aktivitet/trener? Er du skadet/ufør?

Jeg tror du ville blitt ekstremt overrasket over hvor ufattelig bra man føler seg når man trener jevnlig kontra null fysisk aktivitet.

Ikke for å gi deg dårlig samvittighet eller noe slikt, men på de 7 årene du ikke har gjort noe i følge deg selv, kunne du bygd en så enormt god fysikk og fått med deg en bedre psyke på slengen.
Men det er aldri for sent å starte, og de største gainsene får man det første halve året.

Dersom det er noe konkret fysisk som står i veien er det så klart forståelse for det

Sitat av Saint Gut Free Vis innlegg
Millitærpress 50kg 5x5

Benk smalt grep 60kg 5x5

Vil fokusere mer på å bare holde meg lean og vekta stabil fremover,og da naturlig nok holde meg mest til cardio

Er 175 og 76kg nå,skal ned til 70-69 tenker jeg..
Vis hele sitatet...
Hvis du vil holde deg lean kan jeg varmt anbefale øvelser med kroppsvekt.

Skulle gjerne lagt ut bilde, men det blir ikke her med tanke på at det er identifiserende.

- Push-ups med forskjellig grep for bryst, triceps og litt kjerne.

- Pull-ups for grep og underarm samt en god del muskler i overarmen. Aktiverer veldig, veldig store deler av øvre rygg, perfekt for maskulin V-form da man bygger grove lats (spesielt med bredt grep).

- Planke og variasjoner av denne for kjerne, mage og Adonisbeltet.

- Intervaller eller sprinting for eksplosivitet og tilrettelegging for bra nivåer testosteron.
Sist endret av krystallkongen; 31. desember 2022 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.