View Single Post
Samme her, håper Kenshi 2 klarer å gjenskape samme magien som Kenshi har i forhold til hvor åpen verdenen er, hvor mystisk den er og hvor rewarding det er å starte med bokstavelig talt ingenting og over titalls timer med spilling forme en kapabel gjeng med folk gjennom beinhard slåssing og kamp om å holde seg selv og folkene sine i live. For et spill!

Vet du noe om når man kan forvente at Kenshi 2 kommer ut?

Kenshi er hvertfall game of the decade i mine øyne!

PS: jeg håper deler av Kenshi 2 er voice-acted!

Automatisering av handlingene til de forskjellige folka i gruppen din er litt knotete og jeg håper de forbedrer dette noe.
Da tenker jeg på folka i basen som skal ta vare på åkrer, iron og copper-mines osv.
Og matlaging, laging av våpen og armor osv.
Det hadde vært kult om man trenger tre og må hogge trær for å lage trefort i begynnelsen, før man begynner med metall.

Litt som romerske legioner i historien

Jeg håper også de unngår for stort fokus på ressurser man trenger for å overleve.
Det er okay å måtte tenke på mat og næring til karakteren/gruppen/hæren din, men jeg ønsker ikke at man må tenke på søvn, vann, sykdom o.l. det blir for mye mikro-management.
Mat er nok.

Jeg håper også verden er større, at det er flere raser og at verden er mer dynamisk uten mods.
Sist endret av krystallkongen; 21. desember 2022 kl. 23:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.